سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
رشد ۶۷ درصدی واردات شمش فولادی
11 اسفند 1399 - 12:31
شناسه : 8167
طی 10 ماهه سال 1399 رقم خورد؛ آمارهای واردات شمش فولادی شامل بیلت و بلوم و اسلب طی دوره ۱۰ ماهه امسال، گویای رشد ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 1398 است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، برپایه جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی ۱۰ ماهه سال امسال، پنج هزار تن شمش فولادی وارد کشور شده است؛ در حالی که طی مدت مشابه در سال گذشته، تنها سه هزار تن واردات به ثبت رسیده بود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش از این اعلام کرد، بیش از ۹۵ تا ۹۸ درصد نیاز فولاد کشور در داخل تامین می‌شود و سهم اندکی از آن به فولادی‌ها اختصاص دارد که این مسئله تا پایان سال مرتفع خواهد شد.

رشد واردات ۱۰۰ درصدی شمش بیلت و بلوم

واردات شمش فولادی بیلت و بلوم طی ۱۰ ماهه امسال به رقم چهار هزار تن رسید. آمار فوق در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که دو هزار تن بود، رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

واردات یک‌ هزار تن اسلب

واردات شمش اسلب در دوره مورد بررسی به رقم یک ‌هزار تن رسید. این در حالی است که طی ۱۰ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ نیز به همین میزان واردات انجام شده بود؛ بنابراین آمارها نشان می‌دهد که تغییری در واردات این بخش صورت نگرفته است.

افزایش ۱۰۲ درصدی واردات محصولات فولادی

واردات محصولات فولادی طی ۱۰ ماهه امسال به ۸۰۰ هزار تن رسید. آمار فوق در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که ۳۹۶ هزار تن بود، رشد ۱۰۲ درصدی را نشان می‌دهد.

لازم به توضیح است که محصولات فولادی در قالب مقاطع تخت و طویل فولاد وارد می‌شود.

رشد ۱۰۹ درصدی واردات مقاطع تخت فولادی

واردات مقاطع تخت فولادی طی ۱۰ ماهه امسال به رقم ۷۲۶ هزار تن رسید. این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که ۳۴۷ هزار تن بود، رشد ۱۰۹ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش واردات مقاطع طویل فولادی

آمار ۱۰ ماهه امسال گویای آن است که ۷۴ هزار تن میزان واردات مقاطع طویل فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر بوده است. آمار فوق در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ که ۴۹ هزار تن بود، رشد ۵۱ درصدی را به ثبت رساند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.