چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
رشد ۹ درصدی سرمایه‌گذاری در معادن هرمزگان
16 فروردین 1400 - 16:36
شناسه : 9840
استاندار هرمزگان عنوان کرد؛ استاندار هرمزگان در نخستین نشست شورای معادن استان گفت: در سال 1399 حدود یک هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در معادن استان صورت گرفته است که علاوه بر رشد 9 درصدی سرمایه‌گذاری، زمینه اشتغال‌زایی برای‌ ۴۲۹ نفر را نیز فراهم آورد.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فریدون همتی استاندار هرمزگان، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹، ۱۵ میلیون و ۵۲۲ هزار تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۸، افزایش ۹ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین باید اشاره داشت که طی مدت اخیر، فعالیت ۳۱ معدن راکد استان نیز دوباره از سر گرفته شد.

وی افزود: طبق ماده ۲۰ قانون معادن، در سال گذشته ۲۹ بهره‌‌بردار که در مهلت قانونی به تعهدات خود عمل نکرده بودند، سلب صلاحیت شدند. همچنین آمار فوق نشان می‌دهد که سلب صلاحیت‌ها نسبت به سال ۱۳۹۸، حدود دو برابر افزایش داشته است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اراده جدی دولت برای فراهم کردن زمینه بهره‌برداری از پهنه‌های معدنی این استان، گفت: ۲۱۸ محدوده معدنی در کنار معادن قابل واگذاری، به زودی به مزایده گذاشته می‌شود.

همتی بیان کرد: دو واحد کنسانتره سنگ‌آهن نیز در شمال هرمزگان با پیشرفت کاری ۹۰ درصد در حال ساخت است که پیش‌بینی می‌شود در خرداد ماه امسال، به بهره‌برداری برسد.

وی به مشکلات فعالیت معدن کرومیت شریک‌آباد در منطقه کوهشاه احمدی شهرستان حاجی‌آباد اشاره کرد و خواستار رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و مردم این منطقه شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.