سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
رفع موانع مالیاتی صنعت فولاد آذربایجان‌ شرقی
08 تیر 1401 - 17:45
شناسه : 29662
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌ شرقی بر رفع موانع و مشکلات مالیاتی صنعت فولاد استان تاکید کرد و گفت: آماده همکاری و کمک به واحدهای صنعتی و تولیدی به ویژه صنعت فولاد هستیم.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، عیسی اورج‌زاده مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌ شرقی، در دیدار با اعضای انجمن فولاد استان، اظهار داشت: در این زمینه کارگروه ویژه رسیدگی به استرداد مالیات بر ارزش افزوده تشکیل شده است تا در کمترین زمان موضوع استرداد حل و فصل شود.

وی به استرداد اعتبارهای مربوط به مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: پذیرش اعتبار منوط به انجام معامله است و باید انجام و واقعی بودن معامله توسط مامور رسیدگی احراز شود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌ شرقی در خصوص تهاتر مالیاتی با استردادها، بیان کرد: این کار منوط به رسیدگی و تهیه گزارش استرداد برای اضافه پرداختی و واریز به حساب بدهی سایر منابع بر اساس صدور فیش مالیاتی است و در تعدادی از پرونده‌ها انجام شده این روند ادامه خواهد داشت.

اورج‌زاده، گفت: معافیت‌های مالیاتی هدفمند و درست که در قانون پیش‌بینی شده می‌تواند در راستای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری، موثر واقع شوند که نظام مالیاتی در همین راستا با اعطای تخفیف‌ها و معافیت‌های مالیاتی، سعی دارد زمینه‌های لازم برای حمایت از تولید و اشتغال در استان را فراهم سازد.

وی، با بیان اینکه معامله با شرکت‌های صوری خط قرمز اداره کل امور مالیاتی است، مطرح کرد: متاسفانه طی سال‌‌های گذشته، عده‌ای با تاسیس شرکت‌‌های صوری مبادرت به انجام معاملات غیر واقعی کرده و صدمات جبران‌ناپذیری برای مودیان و دولت وارد کرده‌اند که اداره کل در برخورد با این گونه افراد هیچ‌گونه اغماضی نخواهد داشت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه در صورت رعایت ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم هزینه‌های مربوط به امور خیریه و حمایتی از نهادهای استانی قابل قبول است و از درآمد مشمول مالیاتی کسر می‌شود، به اعضای انجمن فولاد استان توصیه کرد به منظور پرهیز از مشکلات بعدی از انجام معاملات با شرکت‌های بازرگانی ناشناخته و نامعتبر خودداری کنند.

کریم رحیمی رییس انجمن فولاد استان آذربایجان شرقی نیز، در این جلسه ضمن تاکید بر همکاری و تفاهم متقابل اداره کل با این انجمن، عنوان کرد: انجمن فولاد استان، پیشتاز امور خیریه و حامی نهادهای استانی در تاسیس مراکز خدماتی، رفاهی و آموزشی برای شهروندان است و در این راستا حمایت‌های شایان توجهی در تاسیس مدارس و مراکز درمانی مناطق محروم انجام داده است. در صورت امکان اعضای انجمن درخواست پذیرش بی‌قید و شرط این هزینه‌ها را از واحدهای تولید دارند.

گفتنی است، اعضای انجمن فولاد استان نیز در این جلسه به بیان مشکلات مالیاتی صنعت فولاد اعم از استرداد مالیات بر ارزش افزوده، تهاتر مالیاتی و چالش‌های مختلف موجود پرداختند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.