چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
روز سبز بورس‌های آسیایی
24 فروردین 1401 - 19:27
شناسه : 26609
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سهام آسیایی روز چهارشنبه 24 فروردین ماه، به دلیل انتشار ارقام تورم ایالات ‌متحده افزایش یافت و باعث شد بازدهی ایالات ‌متحده روند صعودی خود را متوقف کند که البته ارزش سهام چین تحت فشار کووید-۱۹ باقی ماند.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پس از اینکه ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، اظهار داشت که مذاکرات صلح دوباره به وضعیت بن‌بست بازگشته است، این اتفاق به یورو آسیب زد و عملکرد بازار سهام با افزایش قیمت نفت و سایر کالاها محدود شد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیااقیانوسیه یعنی «ام‌اس‌سی‌آی» در خارج از ژاپن، ۰.۵ درصد افزایش یافت و «نیکی ژاپن» ۱.۵۴ درصد جهش کرد. همچنین معاملات آتی «اس‌اندپی ۵۰۰»، به میزان ۰.۲ درصد و آتی «نزدک» ۰.۵۷ درصد در معاملات آسیا رشد کردند.

داده‌های تورم باعث شد بازدهی ایالات ‌متحده در روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه، کاهش یابد. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ۲.۷۴۹۸ درصد در مقایسه با اوج بیش از سه ساله ۲.۸۳۶ درصدی قبل از انتشار داده‌های تورم بود. بازده دو ساله نیز در ۲.۴۳۶۲ درصد قرار گرفت.

قیمت نفت برنت در اوایل این هفته برای مدت کوتاهی به کم‌تر از ۱۰۰ دلار رسید، اما در روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه، به شدت افزایش یافت و در معاملات چهارشنبه نیز افزایشی بود.

بهای معاملات آتی نفت برنت در روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه، ۰.۳۸ درصد افزایش یافت و به ۱۰۵ دلار و ۹ سنت رسید و «وست ‌تگزاس اینترمدیت آمریکا» با ۰.۵۵ درصد افزایش در ۱۰۱ و ۱۲ سنت قرار گرفت..

بازارهای سهام چین از بعدازظهر سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، زمانی که سهام گردشگری و کالاهای مصرفی با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر کاهش محدودیت‌های کووید-۱۹ در برخی مناطق آزمایشی، جهش کرده بودند، به سود خود بازگشتند.

لازم به ذکر است که «بلو چیپ» چین ۰.۷ درصد سقوط کرد و «هنگ کنگ» ۰.۲ درصد از رشد را دست داد. داده‌های گمرکی نیز نشان می‌دهد صادرات چین نسبت به ماه ژانویه تا ماه مارس سالانه ۱۳.۴ درصد و واردات ۷.۵ درصد افزایش یافته اما داده‌های مصرف‌کننده تغییر ناچیزی داشته است. اظهارات پوتین محرک اصلی بازارهای ارز بود؛ زیرا یورو به پایین‌ترین حد پنج هفته اخیر خود رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.