سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
روز سیاه شاخص سهام ایالات متحده
29 اردیبهشت 1401 - 13:51
شناسه : 28026
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، روز چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه، شاخص سهام «اس‌اندپی۵۰۰»، ۱۸ درصد کم‌تر از بالاترین رکورد تاریخی خود قرار گرفت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، از ۱۲ بازار نزولی پس از جنگ جهانی دوم، ۹ بازار حداقل ۲۵ درصد از دست دادند. «اس‌اندپی۵۰۰»، امروز بسیار نزدیک به بازار نزولی سقوط کرد، اما هرگز به ضرر ۲۰ درصدی نرسید. برای ۹ بازاری که بیش از ۲۵ درصد افت را ثبت کردند، میانگین کاهش اوج به پایین ۳۸ درصد بود. اگر این بار رالی امدادی اتفاق بیفتد، ممکن است تا شروع فصل درآمد سه ماهه دوم ادامه داشته باشد. در طول سقوط بازار سهام (دوشنبه سیاه) ‌سال ۱۹۸۷ و ۲۰۲۰، «اس‌اندپی۵۰۰»، تجمع‌های امدادی نداشت.

مارتین روبرژ تحلیلگر اقتصاد، اظهار داشت: اگر فروش فعلی چیزی شبیه به آن باشد، سهام ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر تا زمانی که در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح خود برسد، از دست خواهند داد و به سرمایه‌گذاران فرصتی می‌دهد تا برخی از دارایی‌های خود را تخلیه کنند تا برای شرایط بدتر آماده شوند؛ اما اگر فروش فعلی این مسیر را دنبال کند، تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین سطح بازار نخواهد رسید.

وی افزود: شک داریم که بازار نزولی ۵۰ درصدی در کار باشد؛ زیرا نرخ‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بسیار پایین‌تر است شاخص سهام «اس‌اندپی۵۰۰»، به میزان ۱۶۴.۱۷ واحد یا ۴ درصد سقوط کرد و به ۳۹۲۳.۶۸ رسید. این بزرگ‌ترین افت یک روزه و درصدی از ۱۱ ماه ژوئن ۲۰۲۰ است. همه ۳۰ سهام میانگین صنعتی «داوجونز» در آن روز سقوط کردند. اگر احتمال رکود بیشتر شود، سهام تدافعی با کسب‌وکارهای با ثبات‌تر، ممکن است بیش از پیش تحت تاثیر قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.