چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
روند آهسته طلا به سوی افزایش قیمت
13 اردیبهشت 1400 - 15:08
شناسه : 11676
قیمت طلا در معاملات 13 اردیبهش ماه سال 1400 تحت تاثیر ضعف ارزش دلار در آستانه انتشار آمار اقتصادی مهم آمریکا، اندکی افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۷۴ دلار و ۳۵ سنت رسید. همچنین در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به  یک هزار و ۷۷۳ دلار و ۸۰ سنت رسیده است. علاوه بر این شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.

طلای فیزیکی در هند هفته گذشته برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ ارزان‌تر از قیمت بازار فروخته شد که تحت تاثیر قرنطینه ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و دور ماندن خریداران از بازار بود.

انجمن طلای چین روز جمعه اعلام کرد مصرف طلای این کشور در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۳.۹ درصد رشد کرده است.

بازارهای سهام آسیایی روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه که تعطیلات در چین و ژاپن حجم معاملات را به شدت پایین برده بود و سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار اقتصادی آمریکا در هفته جاری بودند، شروع آهسته‌ای داشتند.

بر اساس این گزارش، رابرت کاپلان، رییس بانک فدرال رزرو دالاس روز جمعه خواستار آغاز بحث درباره کاهش حمایت بانک مرکزی از اقتصاد شد و نسبت به عدم توازن بازارهای مالی هشدار و خاطرنشان کرد اقتصاد سریع‌تر از حد انتظار در حال بهبود است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۹۸ سنت، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به یک هزار و ۲۰۸ دلار و ۷۶ سنت و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به دو هزار و ۹۵۶ دلار و ۱۶ سنت رسید. بهای این فلز روز جمعه به رکورد سه هزار و هفت دلار و ۷۳ سنت صعود کرده بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.