چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
روند ادامه‌دار صعود قیمت طلای جهانی
06 شهریور 1402 - 16:01
شناسه : 35677
قیمت طلا امروز دوشنبه 6 شهریور ماه علی‌رغم موضع ستیزه‌جویانه رئیس فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ‌های بهره، افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای هر اونس طلا به یک هزار و ۹۱۴ دلار و ۸۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز یک هزار و ۹۱۵ دلار و ۸۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

جروم پاول روز جمعه ۲۵ آگوست در گردهمایی سالانه جکسون هول وایومینگ، احتمال افزایش بیشتر نرخ برای کاهش تورم بسیار بالا را باز گذاشت و بر قدرت شگفت‌انگیز اقتصاد ایالات‌ متحده آمریکا تاکید کرد.

با توجه به اینکه نگرانی‌ها در مورد افزایش مجدد تورم بر روی انعطاف‌پذیری اقتصادی ایالات‌ متحده به شرط افزایش نرخ بهره در ماه نوامبر تبدیل شده است، هنوز موارد زیادی در انتظار بهبود پایدار قیمت طلاست.

لورتا مستر رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند بیان کرد: شکست‌ دادن تورم، احتمالا یک افزایش دیگر نرخ بهره در ایالات‌ متحده را نیاز دارد و سپس برای مدتی متوقف می‌شود. نرخ‌های بالاتر، منجر به تقاضای کمتر برای شمش می‌شود که هیچ سودی را به همراه نخواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی این هفته و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌ متحده آمریکا در روز جمعه ۲۵ آگوست، احتمالا تمرکز دقیق‌تری بر قدرت اقتصاد خواهد داشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۱۷ سنت، پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش، به ۹۴۳ دلار و ۶۴ سنت و پالادیم با ۰.۸ درصد افزایش، به یک هزار و ۲۳۳ دلار و ۷۴ سنت رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.