جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت ×
روند ادامه دار افزایش قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد
18 آذر 1399 - 8:51
شناسه : 2825
طبق آخرین آمار بدست آمده، شاهد ادامه روند افزایشی قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد هستیم؛ در واقع این افزایش قیمت بر کل زنجیره فولاد از سنگ آهن گرفته تا محصولات پایین دستی همچون مفتول و تیرآهن مشهود بوده و پیش بینی ها نشان می‌دهد که این روند افزایشی ادامه دار خواهد بود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از ایراسین، بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده از متال اکسپرت، در تاریخ ۴ دسامبر ( ۱۴ آذر) قیمت سنگ آهن با عیار ۶۲درصد بر مبنای قیمت CFR چین و صادراتی از استرالیا برابر با ۱۴۵ دلار تعیین شده است و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تغییرات قیمتی در ۲ هفته آینده آنچنان نخواهد بود و قیمت سنگ آهن روی ۱۴۵ دلار ثابت خواهد ماند.
همچنین زغالسنگ کک‌شو استرالیا نیز در این تاریخ با قیمت ۱۰۲-۱۰۴دلار FOB بوده است، اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد  این ماده معدنی در مدت ۲ هفته آینده با رشد قیمتی همراه خواهد شد و به عدد ۱۰۵ تا ۱۰۷ دلار خواهد رسید.
محصول بعدی که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت، قراضه آهن است. در واقع قراضه آهن به عنوان ماده اولیه برای تولید فولاد برای برخی از تولیدکننده ها به شمار آمده و بهای آن در تاریخ ۴ دسامبر در کشور ترکیه ۳۶۳دلار CFR مشخص شده است که در واقع نرخ قراضه آهن صادراتی امریکاست. همچنین به نظر می رسد بهای این محصول در ۲ هفته آینده و بازه زمانی ۱۱دسامبر تا ۱۸ دسامبر به عدد ۳۶۵ تا ۳۶۸دلار برسد.
چدن یکی از محصولات پایین دستی در صنعت فولاد به شمار می آید؛ این محصول نیز در کشورهای CIS  به قیمت ۴۶۰تا۴۷۰دلار FOB رسیده و این عدد برای دو هفته آینده ثابت خواهد ماند.
بر مبنای جدول متال اکسپرت ، شمش بیلت ۱۵۰-۱۲۵ میلی متری نیز بر مبنای FOB اوکراین در تاریخ ۴ دسامبر برابر با ۴۹۵تا ۵۰۰ دلار ثبت شده و این در حالیست که در هفته گذشته قیمت این محصول بین ۴۷۵ تا ۴۸۰دلار بوده است. گفته می شود که قیمت این محصول فولادی در ۲ هفته آینده به ۵۰۰ تا ۵۰۵دلار برسد.
میلگرد ۲۵-۱۲ میلی متری نیز بر مبنای قیمتی در کشورهای CIS در ۴دسامبر بین ۵۴۰تا ۵۵۵دلار رسیده و این اعداد در بازه زمانی برای ۲هفته آینده به اعداد ۵۵۰ تا ۵۶۰دلار برسد.
مفتول نیز به عنوان یکی از تولیدات زنجیره فولاد در کشورهای منطقه CIS در ۴ دسامبر بین ۶۰۰تا۶۱۰دلار قیمت‌گذاری شده و این رقم برای دو هفته آینده با رشد قیمتی ۱۰دلاری به عدد ۶۱۰ تا ۶۲۰دلار میرسد.
تیرآهن I نیز در کشور ترکیه بر مبنای قیمتی FOB بین ۵۹۰تا۶۱۰دلار قیمت‌گذاری شده و پیش بینی ها حاکی از آن است که این روند افزایش قیمتی ادامه دار باشد.
شمش بیلت ۱۵۰-۱۳۰میلی‌متری نیز در ایران و بر مبنای قیمت فوب خلیج فارس در تاریخ ۴ دسامبر ۴۶۰دلار قیمتگذاری شده و در دو هفته آینده نیز ادامه دار خواهد بود. همچنین قیمت این محصول در کشور تایلند و قیمت CFR صادراتی از ایران ۴۸۲٫۵دلار تعیین شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.