چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
روند افزایشی قیمت طلا در هفته آتی
19 تیر 1400 - 12:04
شناسه : 14899
براساس گزارش‌های منتشر شده، نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد با موفقیت طلا در حفظ موقعیت خود در بالای مرز یک هزار و ۸۰۰ دلار، خوش‌بینی قوی وجود داشته و اکثر تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای قیمت بالاتر را برای این فلز ارزشمند در معاملات هفته جاری پیش‌بینی کرده‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در جدیدترین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز اکثر تحلیلگران اظهار کردند که به نظر می‌رسد پس از ریزش شدید قیمت طلا در ماه ژوئن، دوره تحکیم قیمت این فلز ارزشمند به پایان نزدیک شده است. با این حال بعضی از تحلیلگران بر این باورند که سرمایه‌گذاران باید محتاط باشند، زیرا بازار طلا برای یافتن حرکت قیمت مثبت در مواجهه با موانع متعددی نظیر تغییر هدف تورم بانک مرکزی اروپا به ۲ درصد در میان‌مدت، کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی چین و بازده بسیار پایین‌تر اوراق قرضه و بازارهای سهام ضعیف‌تر تقلا می‌کند.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۱۰ دلار و ۴۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در یک هزار و ۸۱۰ دلار و ۶۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۱.۵۳ درصد افزایش نشان داد که سومین رشد هفتگی این فلز ارزشمند بود.

اوژن واینبرگ مدیر تحقیقات کالا در کومرس بانک به کیتکونیوز، اظهار داشت: درست است که اونس طلا بالای یک هزار و ۸۰۰ دلار مانده است، اما در حال حاضر هیچ اقدام قاطعی در بازار طلا وجود ندارد. لذا طلا ممکن است پیش از این که توجه مثبت پایداری را جلب کند در سطوح فعلی تحکیم شود. علاوه بر این طولی نخواهد کشید که قیمت طلا به سطح بالاتری حرکت کند. هنگامی که سرمایه‌گذاران پی ببرند بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا پشت منحنی تورم قرار دارند، طلا حرکت خواهد کرد.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آن‌ها ۱۲ نفر معادل ۷۵ درصد به افزایش قیمت طلا، دو نفر معادل ۱۲.۵ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و به همین تعداد نظری نداشتند.

نیکلاس فراپل مدیرکل جهانی شرکت ای بی سی بولیون گفت: به قیمت طلا خوش‌بین هستم و تا زمانی که قیمت در بالای سطح حمایتی یک هزار و ۷۹۰ دلار بماند، پیش‌بینی می‌شود به سطح یک هزار و ۸۲۰ دلار صعود کند.

آدریان دی رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز بیان کرد: در خصوص روند قیمت طلا در هفته جاری نظر خنثی دارم. لذا انتظار می‌رود پس از بهبود قیمت در هفته گذشته، طلا با تحکیم قیمت مواجه شود.

مارک چندلر مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس در پایان خاطرنشان کرد: نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت بدبین هستم؛ زیرا به نظر می‌رسد بازده اوراق قرضه روند نزولی عمیق‌تری پیدا کرد و هفته جاری افزایش را تجربه ‌می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.