سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
روند رو به رشد «ومعادن» ادامه پیدا کرد
22 آذر 1402 - 16:44
شناسه : 36243
در آبان ماه 1402، مجموع بهای تمام‌ شده شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در آبان ماه 1402، برابر با ۲۹ هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۵۸ درصد افزایش داشته است.
ارسال توسط : منبع : شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، هلدینگ «ومعادن» با سرمایه ثبت‌ شده ۱۹ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان و ارزش بازار ۹۹ هزار میلیارد تومان، گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان سال جاری خود را در سامانه کدال منتشر کرد. بر این اساس، سرمایه‌گذاری انجام‌ شده از سوی «ومعادن» در این ماه، مربوط به شرکت‌های فعال در بازار سرمایه و شرکت‌های خارج از بورس بود.

مجموع بهای تمام‌ شده سرمایه‌گذاری «ومعادن» در این دوره ماهانه، برابر با ۲۹ هزار و ۹۷۳ میلیارد تومان بوده که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، حدود ۵۸ درصد افزایش داشته است. ارزش بازار پرتفوی بورسی این شرکت نیز با رقم ۱۵۳ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان، ۳۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته رشد را به همراه داشته است. هرچند این میزان در مقایسه با مهر ماه سال جاری ۰.۷ درصد کاهش داشته است اما می‌توان گفت ارزش بازار پرتفوی بورسی «ومعادن» ارزش‌آفرینی خود را در ماه‌های گذشته علی‌رغم چالش‌های محتمل بر بازار سرمایه همچون تنش‌های جنگ در منطقه و… حفظ کرده است.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در شرکت‌هایی انجام داد که در بازار سرمایه حضور داشتند. میزان سرمایه‌گذاری «ومعادن» در شرکت‌های خارج از بورس، برابر با ۹ هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان و شرکت‌های پذیرفته‌ شده در بورس ۲۰ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان بود.

عمده سرمایه‌گذاری «ومعادن» در آبان ماه امسال، مربوط به استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی بوده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.