سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
روند صعودی تولید مس تصفیه نشده در جهان
09 اسفند 1399 - 14:47
شناسه : 8011
گزارش جهانی تولید یازده ماهه سال 2020 اعلام شد؛ میزان تولید و ظرفیت مس تصفیه شده در جهان طی 11 ماهه سال 2020 افزایش یافت. این در حالی است که قیمت جهانی مس در هر تن، به سمت قیمت 10 هزار دلار خیز برداشته است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس تازه‌ترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، فعالان جهانی مس از ابتدای ژانویه تا پایان ماه نوامبر سال ۲۰۲۰، حدود ۲۲ میلیون و ۳۹۲ هزار تن مس تصفیه شده تولید کرده‌اند؛ که این رقم در مدت مشابه طی سال ۲۰۱۹ میلادی با تولید ۲۱ میلیون و ۹۸۶ هزار تن، افزایش ۱٫۸ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش حدود ۳ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۷ میلیون و ۱۲۱ هزار تن بود؛ که این رقم در مقایسه با رقم مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ میلادی با تولید ۲۶ میلیون و ۳۵۴ هزار تن، ۳ درصد رشد داشته است.

کاهش یک‎‌دهم درصدی تولید معادن مس

فعالان معادن مس طی ۱۱ ماهه سال ۲۰۲۰ میلادی، حدود ۱۸ میلیون و ۶۶۵ هزار تن ماده معدنی تولید کرده‌اند؛ که این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی با تولید ۱۸ میلیون و ۶۹۱ هزار تن که کاهش یک دهم درصدی تولید را نشان می‌دهد. از این میزان، ۱۰ میلیون و ۷۴ هزار و ۷۰۰ تن در قاره آمریکا، سه میلیون و ۸۱۷ هزار و ۳۰۰ تن در قاره آسیا، دو میلیون و ۱۳۳ هزار و ۷۰۰ تن در قاره آفریقا، یک میلیون و ۷۴۱ هزار و ۵۰۰ تن در قاره اروپا و ۸۹۸ هزار تن مربوط به اقیانوسیه بوده است.

افزایش ۲٫۵ درصدی ظرفیت معادن مس

ظرفیت معادن مس جهان در همین مدت، به ۲۲ میلیون و ۷۳۲ هزار تن افزایش یافت؛ این رقم نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ میلادی با تولید ۲۲ میلیون و ۱۷۴ هزار تن، حاکی از افزایش ۲٫۵ درصدی است.

خیز مس جهانی برای دستیابی به قیمت ۱۰ هزار دلاری

بنا به این گزارش، در حال حاضر قیمت مس به حدود ۹ هزار و ۲۶۰ دلار در تن رسیده است. این رقم در تیر ماه امسال حدود پنج هزار و ۹۵۰ دلار در تن بود که طی حدود هشت ماهه اخیر، ۵۵ درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.