سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
روند صعودی تولید مواد معدنی پِرو
21 مرداد 1400 - 8:53
شناسه : 16045
براساس گزارش‌های منتشر شده، میزان تولید مواد معدنی پرو طی نیمه نخست سال جاری میلادی افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، میزان تولید مواد معدنی پرو طی نیمه نخست سال جاری میلادی به دلیل آغاز به کار معادن پس از اولین موج همه گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش یافت. میزان تولید فلز سرخ در پرو طی نیمه نخست سال جاری میلادی با ۱۴٫۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۸۲ هزار تن به ثبت رسید.

وزارت انرژی و معادن پرو اعلام کرد: این در حالی است که میزان تولید مواد معدنی در ماه ژوئن سال جاری نسبت به ماه مه ۲۰۲۱ میلادی ۵ درصد کاهش داشته است. تولید فلز سرخ این کشورنیز طی ماه ژوئن ۲۰۲۱ میلادی ۱۸۲ هزار و ۷۰۵ تن اعلام شد که نسبت به ماه مه سال جاری (۱۹۶هزار و ۲ تن ) شاهد افت ۶٫۸ درصدی بود.

رشد ۵۳ درصدی تولید فلز روی

میزان تولید فلز روی در پرو طی نیمه نخست سال جاری میلادی با ۵۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۹۲ هزار و ۶۲۹ تن به ثبت رسید. این در حالی است که تولید این ماده معدنی طی ماه ژوئن سال جاری با افت ۸٫۷ درصدی نسبت به ماه پیش از آن به ۱۳۰هزار و ۱۹۷ تن کاهش یافت.

پرو طی نیمه نخست سال جاری میلادی ۱۳۰ هزار و ۲۴۲ تن سرب تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی ۲۵ درصد رشد نشان می‌دهد. اگرچه تولید سرب این کشور در ماه ژوئن سال جاری نسبت به ماه گذشته آن با کاهش ۵٫۴ درصدی به ۲۱ هزار و ۵۷۴ تن رسید.

تولید قلع در این کشور نیز طی نیمه نخست سال جاری میلادی ۱۳ هزار و ۲۷۹ تن به ثبت رسید که حاکی از رشد ۷۳٫۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. با این حال مقایسه روند تولید این ماده معدنی در ماه ژوئن و مه ۲۰۲۱ میلادی کاهش ۱٫۵ درصدی و تولید دو هزار و ۲۳۶ تن قلع را نشان می‌دهد.

طی نیمه نخست سال جاری میلادی ۱۵ هزار و ۵۸۲ تن مولیبدن در پرو تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد رشد ۸٫۲ درصدی بود. البته میزان تولید ماه ژوئن سال جاری نسبت به ماه پیش از آن با ۳٫۳ درصد افت به دو هزار و ۴۴۷ تن کاهش یافت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.