چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
روند قیمت فولاد و محصولات فولادی در بازارهای جهانی بررسی شد
19 آبان 1399 - 10:38
شناسه : 1292
مذاکرات و معاملات بازار جهانی فولاد افزایش داشت و بهای بیلت CIS با افزایش ۴۱۵ دلاری فوب دریای سیاه ارزیابی شد در حالیکه فولادسازان قیمت های بالای ۴۲۰ تا ۴۳۰ دلار فوب را برای تحویل ژانویه پیشنهاد می دهند و قیمت کمتر از ۴۱۵ دلار در بازار شنیده نمی شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از کیوان جعفری طهرانی، افزایش قیمت قراضه ترکیه و بهبود تقاضا و قیمت داخلی چین به بازار کمک می کند.

یک فولادساز ویتنامی یک محموله بیلت تحویل ژانویه را به قیمت ۴۵۵ تا ۴۶۰ دلار تحویل چین فروخت.

بیلت داخلی چین با افزایش به ۴۵۱۰ یوان معادل ۴۶۹ دلار قبل از کسر مالیات درب کارخانه  رسید.

تقاضای بیلت از ترکیه افزایش دارد و یک محموله ۱۹ هزار تنی درب کارخانه بدون مالیات به قیمت ۴۲۶ دلار فروخته شد و فولادسازان دیگر  ۴۳۰ تا ۴۴۰ دلار پیشنهاد می دهند، بنابراین به دنبال واردات بیلت از CIS می باشند و پیشنهادات ۴۴۰ دلار CFR معادل ۴۲۵ دلار فوب دریافت کردند.

روسیه یک محموله ۲۱ هزار تنی بیلت تحویل اکتبر را ۴۳۰ تا ۴۳۵ دلار CFR چین و یک محموله ۲۲ هزار تنی تحویل دسامبر را ۴۲۵ دلار فوب برای فروخت.

الجزایر نیز مزایده خرید ۱۰ هزار تن بیلت گرید تولید مفتول و ۲۰ هزار تن میلگرد را برای ۱۰ نوامبر اعلام کرد.

اسلب با افزایش ۵ دلاری ۴۴۵ دلار فوب دریای سیاه ارزیابی شد و انتظار فعالان بازار این است که کمتر از ۴۵۰ دلار فوب در دسترس نباشد.

ترکیه یک محموله اسلب را ۴۷۰ دلار CFR خرید و ورق HRC را به ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار افزایش داد.

هر چند موج دوم قرنطینه در اروپا کمی تقاضا را سست کرده است اما ایتالیا مقاطع تخت plate را ۵۳۰ تا ۵۶۷ دلار به مشتریان می فروشد و اعلام نمود اگر نتواند قیمت فروش را بالا ببرد، خرید اسلب به این قیمت برایش توجیهی ندارد.

برزیل نیز اسلب را در قیمت های فوب ۴۹۵ تا ۵۰۰ دلار به بازارهای منطقه ای صادر می کند.

بازار مقاطع طویل CIS نگران کاهش تقاضاست و  میلگرد را با ۵ دلار افزایش، ۴۵۰ دلار فوب و مفتول را در ۵۰۵ دلار فوب ثابت نگه داشت و هر چند روسیه و اوکراین قیمت های ۴۵۵ تا ۴۷۰ دلار فوب برای میلگرد نیز اعلام کردند لکن عجله ای برای فروش ندارند و تا پایان دسامبر رزرو هستند اما خریدار در اروپا با توجه به کرونا کم است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.