چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
روند نزولی تولید فولاد خام چین
25 آبان 1400 - 10:24
شناسه : 20558
براساس گزارش‌های منتشر شده، تولید روزانه فولاد خام چین طی ماه اکتبر 2021 میلادی نسبت به ماه گذشته افت 6.1 درصدی داشته است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تولید روزانه فولاد چین در ماه اکتبر ۲۰۲۱ میلادی با کاهش ۶٫۱ درصدی نسبت به ماه پیش از آن به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید که کمترین میزان از ماه دسامبر ۲۰۱۷ میلادی است. این در حالی است که مجموع تولید این محصول در طی ماه اکتبر سال جاری میلادی با ۲۳٫۳ درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تن کاهش یافت.

تولید ماهانه فولاد چین پس از رشد دو رقمی در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی از ماه جولای شاهد روند نزولی بود. اعمال کنترل‌های شدید تولید و نیز محدودیت مصرف برق عرضه و تقاضا را کاهش داده است. همچنین نرخ بهره‌برداری هفتگی از ظرفیت ۱۶۳ کوره بلند در سراسر چین تا اوایل ماه نوامبر سال جاری به ۶۲٫۳۹ درصد کاهش یافت.

به دلیل کسادی بازار املاک به ویژه در فصل اوج ساخت و ساز در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، تقاضا در بخش پایین‌دستی نیز نتوانست انتظارات بازار را برآورده کند. این در حالی است که سرمایه‌گذاری در بخش املاک چین طی ماه ژانویه تا ماه اکتبر۲۰۲۱ میلادی شاهد روند نزولی بوده و تنها ۷٫۲ درصد رشد کرده است.

همچنین مجموع تولید فولاد خام چین از ابتدای ماه ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۲۱ میلادی به ۸۷۷ میلیون و ۵۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از افت ۰٫۷ درصدی است. این اولین کاهش تولید سالانه گزارش شده طی پنج سال اخیر است که راه را برای پکن هموار کرد تا به تعهد خود برای جلوگیری از تولید سالیانه بالاتر در سال ۲۰۲۱ میلادی عمل کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.