چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
روند نزولی حجم تقاضا برای فولاد در قاره اروپا
15 مرداد 1402 - 16:03
شناسه : 35359
شرکت فولادساز سوئدی «SSAB» در روز جمعه 21 جولای اعلام کرد که سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه دوم 2023 به نصف کاهش یافته است.
ارسال توسط : منبع : رویترز
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، کاهش سود عملیاتی این تولیدکننده فولاد، منجر به کاهش بیش از ۱۵ درصدی سهام آن شده است؛ چراکه حجم تقاضا در اروپا و قیمت جهانی فولاد روند نزولی به خود گرفته است.

بر اساس این گزارش، شرکت «SSAB» که با شرکت‌های ‌«Salzgitter»، «ArcelorMittal» و «ThyssenKrupp» در حال رقابت است، روند پیش‌بینی سود عملیاتی تحلیلگران را نادیده گرفت و روند درآمد سه ماهه سوم خود را به شکل ناخوشایندی اعلام کرد.

در همین رابطه، سود عملیاتی ماه‌های آپریل تا ژوئن ۲۰۲۳ شرکت «SSAB» با ۵۲ درصد کاهش، به ۴٫۹۶ میلیارد کرون سوئد (۴۷۹٫۳۵ میلیون دلار) رسید که کمتر از ۵٫۵۱ میلیارد پیش‌بینی شده توسط تحلیلگران در نظرسنجی برنامه «Refinitiv Eikon» است.

مارتین لیندکویست، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای اظهار داشت: حجم تقاضا در بازار اروپا کاهش یافته است و این شرکت اقداماتی در راستای کاهش ظرفیت تولید، هزینه‌ها و تعدیل نیرو انجام خواهد داد.

در همین راستا این شرکت در ماه ژوئن ۲۰۲۳، مذاکراتی را در رابطه با تعدیل موقتی نیرو در دو واحد تولید خود در فنلاند به دلیل کاهش حجم تقاضا در بخش ساخت‌وساز آغاز کرد.

شرکت «SSAB» که چندین واحد تولید فولاد در قاره اروپا و آمریکای شمالی دارد، نسبت به کاهش بیشتر حجم تقاضا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ در اروپا هشدار داد.

تحلیلگران بانک «J.P.Morgan» در گزارشی به دستورالعمل‌های ارائه شده برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ که به کاهش کیفیت سودآوری اشاره دارد، تاکید و اعلام کردند که چشم‌انداز سود عملیاتی برای شرکت‌های تولیدکننده فولاد در اروپا منفی است.

در همین رابطه، ارزش سهام شرکت‌های «Salzgitter»، «ArcelorMittal» و «ThyssenKrupp» در معاملات اولیه بین ۱٫۳ تا ۲٫۶ درصد کاهش یافت.

شرکت «Salzgitter» در روز ۲۰ جولای ۲۰۲۳ عنوان کرد که ارقام اولیه این شرکت نشان می‌دهد که سود اصلی (سود عملیاتی قبل از استهلاک و اقلام خاص) در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ کمتر از انتظارات بازار است.

شرکت «SSAB» تاکید کرد که بازار ورق فولاد سنگین آمریکای شمالی در سه ماهه دوم روند با ثبات را پشت سرگذاشته و انتظار می‌رود حجم تقاضا در سه ماهه سوم  سال ۲۰۲۳ در سطح مطلوبی قرار گیرد.

این شرکت در پایان خاطرنشان کرد: حجم محموله‌های صادراتی در شرکت «Special Steels division» به عنوان زیرمجموعه شرکت «SSAB» در سه‌ ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نسبت به سه ماهه قبل، تا حدودی کمتر خواهد بود؛ این در حالی است که حجم محموله‌های صادراتی برای واحدهای تولید فولاد شرکت «SSAB» در آمریکا تا حدودی بیشتر خواهد بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.