چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
روند نزولی واردات نفت خام هند
27 تیر 1400 - 16:54
شناسه : 15235
براساس گزارش‌های منتشر شده، واردات نفت خام هند در ماه ژوئن به کمترین مقدار طی ۹ ماه اخیر رسید.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، واردات نفت خام هند در ماه ژوئن به کمترین مقدار در ۹ ماه گذشته رسید، زیرا پالایشگاه‌ها خرید نفت را در بحبوحه افزایش ذخیره‌سازی سوخت به‌دلیل مصرف کم این کالا و از سرگیری قرنطینه‌ها برای مهار کرونا در دو ماه گذشته کاهش دادند.

داده‌های منابع تجاری نشان داد هند، به عنوان سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، طی ماه گذشته میلادی حدود سه میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرد که ۷ درصد کمتر از ماه مه بود، این رقم همچنان ۲۲ درصد بیشتر از واردات این کشور در سال گذشته میلادی است.

هند دومین واردکننده بزرگ نفت آسیا پس از چین است که اعلام کرد وارداتش در ماه گذشته میلادی کاهش یافته است.

یکی از مقامات پالایشگاهی نفت هند معتقد است که پالایشگران هندی فراوری و واردات نفت خام را به‌دلیل رشد تقاضای سوخت این کشور در ماه‌های فوریه و مارس افزایش دادند. لذا واردات نفت خام هند در سه ماه دوم امسال ۱۱.۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

شایان ذکر است که عراق در ماه گذشته میلادی بزرگ‌ترین عرضه‌کننده نفت به هند، عربستان، امارات و نیجریه به بود. علاوه بر این آمریکا پنجمین عرضه‌کننده نفت به این کشور پس کانادا بود. البته سهم واردات نفت هند از خاورمیانه در ماه ژوئن به ۵۹ درصد رسید، این رقم در ماه پیش از آن ۵۳ درصد برآورد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.