چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
رونمایی از طرح آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور
26 اردیبهشت 1400 - 18:03
شناسه : 12243
معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛ معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طی مراسمی از طرح آزادسازی حدود 6 هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور توسط وزیر صنعت معدن و تجارت رونمایی می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اسدالله کشاورز معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: نظر به اجرای برنامه‌های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین برنامه‌های اعلامی علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه معدن، طرح بزرگ آزادسازی معادن غیرفعال و بلاتکلیف برای نخستین‌بار در کشور به اجرا درخواهد آمد.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه صادر شده فرایند مزایده عمومی حدود ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال و بلاتکلیف کشور آغاز و از تاریخ هشتم خرداد ماه سال جاری برنامه مزایده عمومی محدوده‌های اکتشافی، مجوز برداشت، گواهی کشف و پروانه‌های بهره‌برداری این معادن در ٣١ استان کشور، جنوب کرمان، مناطق تجاری ارس، ماکو و قشم با ایجاد فرصت برابر و شفافیت در واگذاری انجام می‌پذیرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دوره وزارت خود شامل طرح بزرگ آزادسازی محدوده‌ها و معادن بلاتکلیف کشور است. اجرای این طرح، اهداف و آثار بسیاری همچون استفاده از ظرفیت‌های خدادادی کشور، تامین بخش بزرگی از مواد اولیه مراکز تولیدی، توسعه متوازن مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و کم‌تر برخوردار و اشتغال‌زایی گسترده در حوزه معدن و صنایع و زنجیره‌های وابسته را دنبال می‌کند.

بسته‌های جدید سرمایه‌گذاری در راه است

کشاورز بیان کرد: خرداد ماه سال جاری نیز بسته‌های سرمایه‌گذاری جدیدی در حوزه معدن اعلام خواهد شد که علاوه بر این، یک بسته آزمایشی نیز برای مس در استان هرمزگان پیش‌بینی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سایر بسته‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های سرب و روی استان تهران، ۶ معدن در استان‌های سیستان و بلوچستان به همراه کردستان برای واحدهای فراوری و مجموعه‌هایی که تعهد احداث واحد فراوری را داشته باشند، ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.