چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
رونمایی از کشنده ۱۵۰ تنی گل‌گهر
12 اسفند 1400 - 8:52
شناسه : 25287
شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نمونه ایرانی یک کشنده ۱۵۰ تنی که با هدف افزايش سرعت جابه‌جايي ماشين‌آلات معدني و كاهش هزينه‌هاي معدنكاري به همت متخصصان شرکت‌های گل‌گهر و آرمان‌گهر سیرجان ساخته شد، رونمایی کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی گل‌گهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین مهرابی معاون اقتصادی استاندار کرمان، اظهار داشت: پانزده سال پیش در استان کرمان فروش خاک داشتیم، اما اکنون چند پله بالاتر آمده‌ایم و در حال فروش گندله و فولاد هستیم.

وی با اشاره به دستاوردهای توسعه‌ای گل‌گهر و پروژه‌های در دست اقدام این شرکت، افزود: با مدیریت به موقع و توانمند می‌توانیم به زنجیره‌های خوبی از معدن و صنعت و در نهایت صنایع پیشرفته برسیم.

طی ١٨ ماه تلاش شبانه‌روزی به ثمر نشست

محمدحسین نخعی معاون فنی و مهندسی مجتمع گل‌گهر نیز گفت: بر اساس ارزيابی‌های صورت گرفته توسط كارشناسان بومی‌سازی شركت‌های گل‌گهر و آرمان‌گهر، دانشگاه صنعتی سيرجان به عنوان تحليل‌گر سازه و چند شركت توانمند داخلی به عنوان سازنده این دستگاه انتخاب شدند که طی ١٨ ماه تلاش شبانه‌روزی به ثمر رسید.

وی ادامه داد: هندسه و سازه این کِشنده فوق سنگین برگرفته از سازه Tow Haul اسميت بوده که با ساخت آن علاوه بر افزايش سرعت پياده‌روی (جابجايی) ماشين‌آلات كندروی معدنی مانند شاول‌ها و دريل‌ها، مصرف قطعات زيربندی و همچنین ارزبری كاهش می‌يابد.

معاون فنی و مهندسی مجتمع گل‌گهر بیان کرد: پيش‌بينی می‌شود كه با بومی‌سازی اين تجهيز و به كارگيری آن در منطقه گل‌گهر حداقل سه ميليون يورو صرفه‌جويی ارزی ناشی از كاهش مصرف قطعات ماشين‌آلات معدنی صورت گیرد. همچنين با توجه به گسترش معادن منطقه گل‌گهر طی فرايند استخراج، نياز به جابه‌جايی تجهيزات معدن افزايش يافته و ساخت اين تجهيز منجر به كاهش زمان جابه‌جايی و در نتيجه كاهش هزينه‌های معدنكاری می‌شود.

لازم به ذکر است که غرفه مشترک شرکت گل‌گهر، شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و شرکت جهان‌فولاد سیرجان در نمايشگاه نهضت تولید، بومی‌سازی و صادرات تا ۱۴ اسفندماه در محل نمايشگاه جنوب شرق كرمان پذيرای علاقه‌مندان به حوزه ساخت تجهيزات زنجيره فولاد است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.