چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
رکورد جدید قیمت مس
06 اردیبهشت 1400 - 14:47
شناسه : 11193
قیمت مس تحت تاثیر انتظارات برای کمبود عرضه در بحبوحه شتاب گرفتن روند احیای اقتصاد جهانی، به بالاترین رکورد در یک دهه گذشته صعود کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، قیمت مس همسو با رشد بهای کالاهای صنعتی از سنگ‌آهن گرفته تا آلومینیوم، افزایش یافته است. قیمت مس تحت تاثیر بهبود چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی به کمک پیشرفت برنامه‌های واکسیناسیون کرونا، ضعیف شدن ارزش دلار و انتظارات برای پایان دوران تورم اندک در اقتصادهای بزرگ جهان، سیر صعودی پیدا کرده است.

نقشی که مس در مسیر به انرژی سبز دارد و اعلام اهداف اقلیمی و برنامه‌های مربوط به آن از سوی کشورهای سراسر جهان، این انتظارات را تقویت کرده که روند صعودی این فلز طولانی مدت خواهد بود. گروه گلدمن ساکس و گروه بازرگانی ترافیگورا پیش‌بینی کردند که قیمت مس رکورد ۱۰ هزار و ۱۹۰ دلار سال ۲۰۱۰ را شکسته و تحت تاثیر بالاتر رفتن میزان تقاضا از عرضه، به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

بهای مس در بورس فلزات لندن یک درصد افزایش یافت و به ۹ هزار و ۶۵۰ دلار در هر تن رسید.

شاخص‌های اولیه نشان می‌دهند که روند رشد اقتصادی چین پس از رکوردی که در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ ثبت شد، در ماه آوریل ادامه پیدا کرده است؛ به طوری که صادرات قوی و بهبود اعتماد تجاری در این کشور، نشان  از روند احیا می‌دهد. آماری که هفته گذشته در آمریکا منتشر شد هم نشان داد که روند احیای اقتصاد این کشور شتاب گرفت و سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا احتمالا هفته جاری مجدد بر موضع خود برای حفظ سیاست تسهیلی تا زمان بهبود کامل اقتصاد تاکید خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، در بخش عرضه، کارکنان بندری شیلی روز دوشنبه در واکنش به اقدام رییس جمهور این کشور در رد یک لایحه مربوط به صندوق‌های بازنشستگی، خواستار اعتصاب شدند. چنین اقدامی، صادرات شیلی که در حدود یک چهارم از عرضه مس جهان سهم دارد را تهدید می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.