چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
شکست رکورد جدید در ذوب‌آهن
07 اردیبهشت 1401 - 13:21
شناسه : 27096
به همت تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان در سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، رکورد مدت زمان تعویض اکران‌های دیگ و مخروطی کنورتور در بخش فولادسازی شکسته شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سیاوش خواجوی مدیر بخش فولادسازی ذوب‌آهن اصفهان، ضمن بیان خبر شکستن رکورد مدت زمان تعویض اکران‌های دیگ و مخروطی کنورتور در بخش فولادسازی، اظهار داشت: کنورتور شماره یک بخش فولادسازی، در ۱۵ فروردین ماه سال جاری، جهت تعویض اکران‌های دیگ، مخروطی کنورتور و همچنین آجرچینی کنورتور متوقف شد.

وی افزود: با تلاش و همت شبانه‌روزی کلیه کارکنان بخش‌های مدیریت فولادسازی، مدیریت‌های برنامه‌ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک، تعمیرات و نوسازی راه و ساختمان، سفارش‌ها و کنترل کالا، راهبری و پشتیبانی ماشین‌آلات و خودروهای سنگین، اتوماسیون و ارتباطات و شرکت‌های توسعه صنعت لنجان، توحید صنعت با ثبت رکورد تعویض اکران طی ۱۶ شبانه‌روز، تعویض مخروطی کنورتور در هشت شبانه‌روز به سرانجام رسید و کلیه فعالیت‌های تعمیراتی و آجرچینی کنورتور هشت شبانه‌روز، زودتر از گراف تعیین شده انجام شد.

محمدرضا اسماعیل‌زاده معاون تجهیزات انرژیتیک بخش فولادسازی نیز، گفت: با همت کارکنان بخش فولادسازی، تکنولوژی ساخت لوله‌های واتروال دیگ‌های اوتیلیزاتور که در اختیار کشورهای خارجی بود، نقشه‌های ساختی این پانل‌ها تهیه، طراحی و بومی‌سازی شدند.

حذف آلاینده‌های زیست‌محیطی

معاون تجهیزات انرژیتیک بخش فولادسازی، با اشاره به این که این پانل‌ها برای اولین بار در ذوب‌آهن اصفهان توسط مدیریت برنامه‌ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک و شرکت توسعه صنعت لنجان ساخته شد، بیان کرد: پس از توقف کنورتور یک، دیواره‌های هر چهار اکران دیگ با تناژ پنجاه هزار کیلوگرم تعویض شد و با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قبل از توقف، تعویض اکران‌ها به مدت ۱۶ روز انجام پذیرفت و رکورد جدیدی به ثبت رسید. طی این تعمیرات همزمان با تعویض پانل‌های اکران، سیستم تصفیه غبار کنورتور به طور کامل بازسازی و غبارگیرهای اولیه و ثانویه به همراه روتور مکنده تعویض شد که گام بسیار موثری در جهت حذف آلاینده‌های زیست‌محیطی است.

علی بزاز معاون تجهیزات مکانیک فولادسازی، در خصوص این تعمیرات، ابراز کرد: با توقف کنورتور شماره یک، مخروطی کنورتور که از قبل، پیش مونتاژ و آماده‌سازی شده بود تعویض و مقدار ۱۳۰ هزار کیلو گرم قطعات فلزی در این تعمیرات، دمونتاژ و مونتاژ شد.

 وی عنوان کرد: تعویض مخروطی در این زمان، با تلاش و همت پرسنل زحمت‌کش ذوب‌آهن به نوبه خود یک رکورد محسوب می‌شود؛ در این تعمیرات صفحات چدنی اسی و صفحات ریل زیر کنورتور همراه با دامنه‌ها و اکران‌های کنورتور و همچنین بونکرهای شارژ فروآلیاژ به طور کامل مورد تعویض و نوسازی قرار گرفتند.

ذوب‌آهن در مسیر رکوردزنی

مجید نیرومند معاون بخش فولادسازی نیز، اعلام کرد: در این تعمیرات، برای اولین بار درایوهای لانس کنورتور از فوجی آنالوگ به ABB  سری DCS800 و نوسازی مسیر تغذیه‌کننده بونکرهای فروآلیاژ در هشت متری کنورتور شامل لوله‌گذاری، کابل‌کشی و وصل سرسیم‌ها به طول ۶۰۰ متر، انجام شد.

رسول علی نقی پور سرپرست کارگاه کنورتور و میکسر، در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری و همدلی کلیه مدیریت‌های ذی‌ربط کنورتور در حداقل زمان و ثبت رکوردهای متعدد و بدون حادثه انسانی تعمیرات اساسی شد و همچنین کارگاه کنورتور، طی مدت زمان تعمیرات، میزان تولید قابل قبولی داشته است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.