چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
زغال‌سنگ تهدیدی بزرگ برای اقتصاد استرالیا
15 شهریور 1400 - 13:34
شناسه : 17307
براساس گزارش‌های منتشر شده، مشاور ویژه سازمان ملل متحد در امور تغییرات اقلیمی از دولت استرالیا خواست تلاش‌های خود را برای حذف زغال‌سنگ مضاعف کند، در غیر این صورت تغییرات اقلیمی آسیب چشمگیری به اقتصاد این کشور وارد خواهد کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وابستگی استرالیا به نیروی زغال‌سوز، این کشور را به یکی از بزرگ‌ترین انتشاردهندگان کربن جهان تبدیل کرده است، اما دولت محافظه کار استرالیا همواره از صنایع سوخت فسیلی حمایت می‌کند و در این راستا اعلام کرد اقدام سخت‌گیرانه در خصوص آلایندگی به قیمت مشاغل تمام خواهد شد.

سلوین هارت مشاور ویژه سازمان ملل متحد در امور تغییرات اقلیمی طی یک سخنرانی در دانشگاه ملی استرالیا، اظهار داشت: این سازمان کاملا نقش مهم زغال‌سنگ و سایر سوخت‌های فسیلی در اقتصاد استرالیا را درک می‌کند. حتی اگر معدنکاری سهم کوچکی (حدود ۲ درصد) از کل مشاغل داشته باشد. اما لازم است که یک صحبت جدی، صادقانه و منطقی درباره آنچه به نفع استرالیاست، داشته باشیم.

وی افزود: دولت استرالیا باید از فرصت‌های پیش رو استفاده کرده و به انرژی‌های تجدیدپذیر توجه کند. لذا اگر دنیا به سرعت زغال‌سنگ را کنار نگذارد، تغییرات اقلیمی صدمات شدیدی به اقتصاد استرالیا از کشاورزی تا گردشگری وارد خواهد کرد.

سازمان ملل متحد از کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی که استرالیا نیز در میان آن‌هاست،درخواست کرد که استفاده از زغال‌سنگ را تا سال ۲۰۳۰ کنار بگذارند.

وزیران انرژی و محیط‌زیست اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ در ماه ژوییه موفق نشدند برای حذف زغال‌سنگ تا سال ۲۰۲۵ به توافق برسند، اما به اعتقاد برخی کارشناسان احتمال پیشرفت‌هایی در مذاکرات اقلیمی سازمان ملل متحد در گلاسکو طی ماه نوامبر وجود دارد.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در پایان خاطرنشان کرد: استرالیا در مسیر صفر کردن انتشار کربن است، اما به برنامه زمانی مشخصی نمی‌توان اشاره کرد. اما این کشور پیش‌بینی‌های انتشار کربن ۲۰۳۰ خود را در مذاکرات گلاسکو به روز می‌کند. در همین راستا اکثر کشورهای توسعه‌یافته متعهد شده‌اند تا سال ۲۰۵۰ انتشار کربن را صفر کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.