چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت ×
زنجان، پیشگام در اجرای طرح جامعه توسعه پایدار معادن
03 تیر 1400 - 10:31
شناسه : 14236
رییس اداره محیط‌زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: برای نخستین بار در کشور طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های معدنی در استان زنجان اجرایی می‌شود.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدحسین فغفوری رییس اداره محیط‌زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، اظهار داشت: این طرح به منظور رتبه‌بندی معادن و صنایع معدنی استان با توجه به شاخص‌های توسعه پایدار اجرا خواهد شد. لذا در گام نخست با ارئه آموزش‌های لازم به معدنکاران،  پایش‌های لازم و اصلاحات مد نظر در چارچوب شاخص‌های تعریف شده انجام می‌پذیرد.

وی افزود: در آخرین گام این طرح با بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی، ایمنی و سرمایه‌گذاری، استانداردسازی و رتبه‌بندی معادن با استانداردهای جهانی صورت می‌گیرد.

رییس اداره محیط‌زیست سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با اشاره به برگزاری سمیناری در خصوص موضوع مطرح شده، گفت: در همین راستا سمینار آشنایی و اجرای طرح جامع توسعه پایدار معادن و شرکت‌های معدنی در استان زنجان با حضور بهره‌برداران معادن و مدیران صنایع معدنی برگزار شد.

فغفوری بیان کرد: این طرح در استان با تشکیل شورایی متشکل از نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، نظام مهندسی معدن ایران، ایمیدرو، اداره محیط‌زیست و شرکت شهرک‌های صنعتی پیگیری و عملیاتی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح در استان شاهد جذب سرمایه‌گذاران بزرگ در بخش معدن بوده و با ارتقاء تکنولوژی مورد استفاده در معادن و صنایع معدنی بتوانیم بیش از پیش از پتانسیل‌های معدنی استان استفاده کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.