پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
زنجان پایتخت صادرات شمش روی
11 اسفند 1399 - 15:08
شناسه : 8177
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: طی 10 ماهه امسال، عمده کالایی که از استان به مقاصد صادراتی ارسال شده است، شامل شمش روی می‌شود. با توجه به حجم صادرات شمش روی از این استان، می‌توان زنجان را به عنوان پایتخت صادرات شمش روی در کشور معرفی کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، میرهاشم سیداحمدی مدیرکل گمرک استان زنجان، اظهار داشت: صادرات ۱۰ ماهه امسال اداره ‌کل گمرک استان زنجان از نظر ارزشی، ۲۰۳ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۷۶۵ دلار و از نظر وزنی ۱۲۳ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۴۵۵ کیلوگرم برآورد شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۲ درصد افزایش دلاری و ۱۰ درصد افزایش وزنی داشته است.

وی با اشاره به عمده ‌کالاهای صادراتی که بیشترین ارزش دلاری را دارد، افزود: عمده کالاهای صادراتی شامل شمش روی، پروفیل، کاغذ فلوتینگ، ترانسفورماتور، مصنوعات از سنگ، بنتونیت، پلیمر پروپیلن و شمش سرب می‌شود.

مدیر کل گمرک استان زنجان با اشاره به عملکرد بخش واردات، گفت: واردات ۱۰ ماهه امسال از نظر ارزشی، ۲۷۸ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۲۸۶ دلار و از نظر وزنی ۳۴۴ میلیون و ۹۱ هزار و ۵۱۷ کیلوگرم بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۷ درصد کاهش دلاری و ۹ درصد افزایش وزنی را نشان می‌دهد.

سیداحمدی در پایان خاطرنشان کرد: درصد زیادی از واردات کالا به استان شامل مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید می‌شود. در واقع، کالای نهایی تولید شده به خصوصی به استان وارد نمی‌شود. بنابراین ماده اولیه که امکان استفاده آن در استان وجود دارد، به هیچ‌عنوان از استان خارج نمی‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.