چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ساخت شناور اقیانوس‌پیما به دست تولیدکنندگان داخلی
07 تیر 1401 - 18:17
شناسه : 29625
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با همکاری سازندگان داخلی در کشتیرانی جنوب، ساخت چهار فروند شناور اقیانوس‌پیما را برنامه‌ریزی کردیم.
ارسال توسط : منبع : فارس
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، در مراسم روز جهانی دریانوردی، اظهار داشت: حضور کشتیرانی ایران در سراسر جهان، نشان از اقتدار کشور است و امروز با افتخار عنوان خواهیم کرد که در تمام دنیا حضور و تردد داریم.

وی افزود: شرکت کشتیرانی در بخش کانتینری، چهاردهمین خط بزرگ دنیا و خاورمیانه نیز بزرگ‌ترین خط کشتیرانی است و در حمل فله، محموله کانتینری و بانکرینگ فعالیت داریم. طی سال گذشته، رکوردهای تاریخی را ثبت کردیم و توانستیم ۲۷ میلیون تن کالا را جابه‌جا کنیم که رشد ۴۷ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹، داشته است.

مدرس خیابانی، گفت: حدود ۶۷۹ دریانورد فعال بر روی کشتی‌های ایران تا سال ۱۳۹۹، خارجی بودند، اما امروز تمام دریانوردان بر عرشه کشتی‌ها، ایرانی هستند و افتخار ناوبری و راهبری را دارند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی، بیان کرد: ۸۰۰ جوان علاقه‌مند به دریانوردی را طی سال اخیر جذب کردیم و توانستیم حضور کارکنان خارجی را روی کشتی‌های ایران حذف کنیم. همچنین با کاهش بسزای کرونا، امکانی فراهم شده است تا خانواده دریانوردان روی کشتی مستقر شوند و اکنون شرایط پذیرش خانواده‌های دریابانان فراهم شده است.

وی اذعان کرد: به دلیل محدودیت تامین شناور از خارج، با مشکلات زیادی مواجه هستیم، اما رویکرد استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل برای تامین شناور است. برای کشتیرانی در دریای خزر، قرارداد چهار فروند شناور با سازندگان داخلی منعقد و امضا شده است. همچنین تا دو سال آینده، ۱۶ درصد به ظرفیت کشتیرانی خزر اضافه خواهد شد.

مدرسی خیابانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در انتظار خریداران خارجی باشیم، فرصت را از دست خواهیم داد، اما با ساخت این چهار فروند تا دو سال آینده، ۱۶ درصد به ظرفیت ناوگان کشتیرانی در شمال اضافه می‌شود و هم‌زمان، ماموریت حمل‌‌ونقل در کریدور شمال-جنوب افزایش خواهد یافت. برای کشتیرانی جنوب نیز ساخت چهار فروند شناور اقیانوس‌پیما را برنامه‌ریزی کردیم. با حضور جوانان دانش‌بنیانی در شرکت کشتیرانی، از یک حمله سایبری جلوگیری شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.