پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
ساخت لکوموتیو شرکت مپنا توسط فولاد اسفراین
17 اسفند 1399 - 11:47
شناسه : 8527
مدیر امور نمایشگاه‌های مجتمع صنعتی اسفراین خبر داد؛ مدیر امور نمایشگاه‌های مجتمع صنعتی اسفراین گفت: شرکت لکوموتیو مپنا با انعقاد دو قرارداد با مجتمع صنعتی اسفراین، ساخت ۲۲۴ محور مورد نیاز خود را که پیش‌تر از اروپا و چین وارد می‌شد، به این شرکت واگذار کرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، کیوان شریفان مدیر امور نمایشگاه‌های مجتمع صنعتی اسفراین، اظهار داشت: بر اساس قرارداد منعقد شده که در آخرین روز برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنعت حمل و نقل ریلی تهران، با حضور مدیران این دو شرکت و معاون سازمان گسترش و توسعه صنایع ایران (ایدرو) به امضا رسید، مجتمع صنعتی اسفراین، ۱۶۰ محور لکوموتیو Map 24 و همچنین ۶۴ محور لکوموتیو MAP 30 را طی ۶ ماه برای شرکت لکوموتیو مپنا تولید خواهد کرد.

وی افزود: محورهای مزبور، پیش از این به صورت سی کی دی توسط شرکت‌های اروپایی تولید می‌شد و قرارداد مزبور به دنبال تایید فنی محورهای تولیدی فولاد اسفراین و تحویل نمونه‌های آزمایشی، بسته شده است.

مدیر امور نمایشگاه‌های مجتمع صنعتی اسفراین، گفت: مجتمع صنعتی اسفراین، تنها تولیدکننده محورهای لکوموتیو در داخل کشور، با توان تجهیزاتی منحصربه‌فرد به همراه کسب استانداردهای لازم از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، با بومی‌سازی این محصول صنعتی، کشور را از وابستگی به واردات قطعه و خروج ارز بی‌نیاز کرده است. در همین راستا، مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، به عنوان تنها شرکت داخلی دارنده تاییدیه راه‌آهن جمهوری اسلامی (رجا) برای ساخت محورهای لکوموتیو، از سال گذشته همکاری خود با این شرکت را در زمینه تولید محور و چرخ قطار (منوبلوک) آغاز کرده بود که روز گذشته محمد رجبی مدیرعامل رجا، از آمادگی این شرکت برای تست میدانی چرخ‌های منوبلوک قطار ساخته شده توسط فولاد اسفراین خبر داد.

بر اساس اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، داخلی‌سازی انواع محور لکوموتیو، واگن مسافری و باری که از سوی ایدرو و مجتمع صنعتی اسفراین صورت گرفت، تاکنون موجب صرفه جویی ارزی دو میلیون یورویی برای کشور شده است. شایان ذکر است که مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، از شرکت‌های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ نوع فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته‌گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی در خاورمیانه، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش‌های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی‌سازی و ماشین‌سازی، ریلی و صنایع معدنی را دارد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز خراسان شمالی قرار دارد. این شهرستان با دارا بودن دو مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد اسفراین و لوله گستر اسفراین، قطب صنعتی استان محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.