پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
ساخت نیروگاه‌های تولید برق مبتنی بر سوخت زغال‌سنگ در اندونزی
22 شهریور 1402 - 15:27
شناسه : 35813
مدیر سازمان نظارت‌کننده تخصیص بودجه اندونزی (OJK)، در حال بررسی احتمال تخصیص بودجه سبز برای ساخت نیروگاه‌های تولید برق مبتنی بر سوخت زغال‌سنگ که انرژی مورد نیاز تولیدکنندگان باتری خودروهای الکتریکی را تامین می‌کنند، است؛ اگرچه این اقدام انتقاد برخی دوست‌داران محیط زیست را برانگیخته است.
ارسال توسط : منبع : رویترز
پ
پ

به گزارش «فلزات‌‌نیوز»، ماهندرا سیرگار اخیرا به خبرنگاران گفت: سیستم طبقه‌بندی تخصیص بودجه سبز اندونزی که در آن احتمال تخصیص بودجه بر مبنای سازگاری با محیط زیست مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، هم‌اکنون در حال بازبینی است تا بودجه سبز به منظور کنار گذاشتن زودهنگام نیروگاه‌های مبتنی بر سوخت زغال‌سنگ در آن گنجانده شود. گفتنی است این سیستم مبتنی بر سیستم مشابه انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیاست و با آن مطابقت دارد.

وی عنوان کرد: سازمان مذکور در نظر دارد بودجه سبز را در قالب وام به نیروگاه‌های مبتنی بر سوخت زغال‌سنگ توسط صنایعی که محصولات سازگار با محیط زیست مانند باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی تولید می‌کنند، ارائه دهد.

مدیر سازمان نظارت‌کننده تخصیص بودجه اندونزی (OJK) در پاسخ به این سوال که چرا چنین بودجه‌ای از نظر این سازمان سازگار با محیط زیست تلقی می‌شود، مطرح کرد: انعکاس این سازگاری را می‌توان در محصول تولیدشده نهایی در کل زنجیره تامین در پایان مشاهده کرد.

اندیشکده Institute for Energy Economics and Financial Analysis (IEEFA) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت تصویب چنین طرحی، اندونزی در انتهای سیستم طبقه‌بندی تخصیص بودجه سبز جهانی قرار خواهد گرفت.

تحلیلگران این اندیشکده نگرانی خود را در راستای در نظر گرفتن ساخت نیروگاه‌های مبتنی بر سوخت زغال‌سنگ با بر چسب سازگار با محیط‌ زیست ابراز کردند.

در همین رابطه، اگرچه بسیاری از بانک‌های جهانی تامین مالی دارایی‌های مبتنی بر زغال‌سنگ را متوقف کرده‌اند اما اکثر بانک‌ها و موسسات مالی اندونزی همچنان به تامین مالی پروژه‌های مرتبط با سوخت‌های فسیلی ادامه می‌دهند.

اندونزی، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کربن و همچنین بزرگ‌ترین صادرکننده زغال‌سنگ در سطح جهان به شمار می‌آید. این کشور متعهد شده است که تا سال ۲۰۶۰، با جایگزینی سوخت‌های فسیلی در تولید برق با انرژی های تجدیدپذیر به برآیند صفر دست یابد.

در سال ۲۰۲۲، اندونزی تعهدی را از کشورهایی به رهبری ایالات متحده آمریکا و ژاپن برای اختصاص بودجه ۲۰ میلیارد دلاری جهت تسریع گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر تحت عنوان کارگروه طرح مشارکت در گذار به انرژی‌های پاک (JETP) دریافت کرد.

یکی از اعضای این کارگروه خاطرنشان کرد: انتشار طرح جذب سرمایه اندونزی برای جمع‌آوری بودجه مورد نظر که در ابتدا موعد مقرر آن در ماه آگوست ۲۰۲۳ بود، به اواخر سال جاری به تعویق افتاد. دلیل این اتفاق، اقدام تولیدکنندگان در راستای ساخت نیروگاه‌های مبتنی بر سوخت زغال‌سنگ برای مصارف صنعتی اعلام شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.