شنبه, ۲۶ اسفند , ۱۴۰۲ Saturday, 16 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
ساخت کارخانه فرآوری مس «Florence Copper»
15 فروردین 1402 - 14:04
شناسه : 34206
شرکت «Taseko Mines» مبلغ 25 میلیون دلار به صورت وام از بانک «Bank of America Leasing & Capital LLC» دریافت می‌کند تا هزینه‌های مربوط به ساخت کارخانه استخراج حلالی و بازیابی الکترولیتی در شرکت «Florence Copper» واقع در ایالت آریزونا را تامین کند.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

آخرین بودجه پرداختی برای ساخت این کارخانه پروژه مس مربوط به سرمایه‌گذاری اولیه ۵۰ میلیون دلاری است که اخیرا توسط شرکت «Mitsui» ژاپن انجام شده است. به عنوان بخشی از توافق مالی با شرکت «Mitsui»، طرفین قراردادی را برای تحویل ۸۱ درصد از کاتد مس تولیدشده در کارخانه شرکت «Florence Copper» در سال‌های اولیه به شرکت «Mitsuri» منعقد کردند.

استوارت مک‌دونالد، مدیرعامل این شرکت در یک بیانیه خبری اعلام کرد که به دنبال اعلام شراکت استراتژیک اعلام شده اخیر با شرکت« Mitsui & Co. (USA) Inc » در پروژه شرکت «Florence Copper»، تامین مبلغ سرمایه‌گذاری لازم برای این پروژه موجب تقویت ترازنامه و انعطاف‌پذیری مالی شرکت «Taseko Mines» شده است و این شرکت را برای ساخت کارخانه مذکور در سال ۲۰۲۳ آماده می‌کند.

بودجه ۲۵ میلیون دلاری پس از دریافت مجوز نهایی کنترل روش تزریق زیرزمینی از سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا برای شرکت «Florence Copper» در دسترس شرکت «Taseko Mines» قرار خواهد گرفت. در ماه آگوست ۲۰۲۲، علی‌رغم نگرانی‌هایی که در مورد اثرات بالقوه زیست‌محیطی آن وجود داشت، برای بهره‌برداری از این پروژه پیش‌نویس مجوز اعطا شد.

وثیقه پرداخت وام از سوی این بانک آمریکایی از طریق تجهیزات ویژه بهسازی و فرآوری در کارخانه بازیابی الکترولیتی و به مدت اولیه پنج سال ارائه خواهد شد.

مک‌دونالد اعلام کرد که بهره‌برداری از این پروژه تولیدی علاوه بر ایجاد منافع اقتصادی زیاد برای شرکت «Florence Copper»، نگرانی‌های زیست‌محیطی بسیاری از جمله انتشارات کربنی و اثرات مخرب زیست‌محیطی را برطرف خواهد کرد که این امر جذابیت سرمایه‌گذاری را برای شرکای مالی بیشتر کرده است.

تعهد پرداخت وام از سوی بانک آمریکایی مذکور طبق دستورالعمل و مشخصات مورد تقاضای شرکت «Taseko» است که از تجهیزات کارخانه بازیابی الکترولیتی این شرکت به عنوان وثیقه‌ استفاده می‌کند؛ چراکه در پروژه معدنی «Florence Copper» از تجهیزات معدنی معمولی مانند بیل و کامیون‌های بارکش با ظرفیت بالا استفاده نمی‌شود.

به گفته شرکت «Taseko Mines»، شرکت «Florence Copper» یکی از کم‌ هزینه‌بر‌ترین معادن تولید مس در جهان است و در صورت افزایش ظرفیت تولید، می‌تواند سالانه ۴۰هزار تن مس کاتدی با کیفیت بالا برای عرضه در بازار داخلی آمریکا تولید کند.

این شرکت بیان کرد که پیش‌بینی می‌کند که این پروژه کمترین مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای را نسبت به دیگر تولیدکنندگان مس در آمریکای شمالی داشته باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.