سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
سالی پرتلاطم برای اماراتز گلوبال آلومینیوم
11 شهریور 1400 - 11:15
شناسه : 17059
در سال 2020، شرکت اماراتی اماراتز گلوبال آلومینیوم، 2.52 میلیون تن فلز ریختگی به 400 مشتری از 50 کشور مختلف جهان فروخت. همچنین در سال‌های اخیر، بیش از 80 درصد از تولید این شرکت محصولات با ارزش‌افزوده بوده است که طی سال 2020، 72 درصد از فروش اماراتز گلوبال را شامل شد. علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، این شرکت توانست طی سال گذشته افزایش فروش و تولید را در کارنامه کاری خود به ثبت برساند.
ارسال توسط : منبع : باشگاه آلومینیوم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عبدالناصر کلبان رییس هییت‌مدیره شرکت اماراتی اماراتز گلوبال آلومینیوم، اظهار داشت: سال ۲۰۲۰ چالش ‌برانگیزترین سال تولید آلومینیوم طی دهه گذشته بوده است. اما شرکت اگا توانست به‌خوبی این سال پرچالش را پشت‌سر بگذارد. و علی‌رغم شیوع ویروس کرونا توانستیم با کنترل هزینه‌ها، انعطاف‌پذیری در تولید و تنوع تولید چالش ناشی از کووید-۱۹ سال را به‌خوبی بگذارنیم. البته فروش به صنایع پایین‌دستی آلومینیوم در داخل امارات متحده با افزایش روبه‌رو بوده و موجب بازگشت مالی در سال ۲۰۲۰ شد. همچنین نقدینگی حاصل از فروش واحدهای فعال در سال ۲۰۲۰ با ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال  2019 از ۱٫۱ میلیارد دلار به ۱٫۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

بهبود بازار آلومینیوم که از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ آغاز شد، طی سال ۲۰۲۱ تداوم داشت. همین مساله موجب شد که قیمت فلز آلومینیوم تا پایان سال ۲۰۲۱ بیش از دو هزار دلار (تن) پیش‌بینی شود.

شرکت اگا در سال ۲۰۱۴ به‌واسطه ادغام دو شرکت دوبال و امال تشکیل شد. سرمایه‌گذاران این شرکت، هلدینگ سرمایه‌گذاری مبادله (Mubadala) ابوظبی و شرکت سرمایه‌گذاری دبی هستند که توانستند با سرمایه‌گذاری خود، بزرگ‌ترین شرکت غیر نفت و گازی را در امارات راه‌اندازی کنند. فعالیت اصلی این شرکت در حوزه تولید آلومینیوم بوده و صاحب یک واحد تولید آلومینا در الطویلا و یک معدن بوکسیت و تجهیزات در گینه نیز است.

صنعت تولید آلومینیوم در امارات توانست با ایجاد ۶ هزار و ۹۵۰ فرصت شغلی، بیش از هفت هزار نفر را در این صنعت مشغول به‌کار کند که از میان این افراد یک هزار و ۲۰۰ نفر اماراتی هستند. در همین راستا شرکت اگا طی ۲۵ سال گذشته با تاکید بر گسترش تکنولوژی، توانست از سال ۱۹۹۰ در جهت ارتقا خطوط ذوب گام بردارد. در سال ۲۰۱۷، شرکت اگا نخستین شرکت فعال در خاورمیانه بود که عضو سازمان جهانی ابتکار و نوآوری آلومینیوم شد. هدف از این اقدام، افزایش بهره‌وری در صنعت آلومینیوم بود.

همچنین از دستاوردهای مهم این شرکت، آغاز به تولید سولار آلومینیوم (Celesti Al) بود که توسط سولار پارک محمد ابن رشید آل مختوم در خارج از شهر دبی به وسیله نیروگاه خورشیدی تولید شد. با این دستاورد شرکت اگا به عنوان نخستین تولیدکننده آلومینیوم تجاری با استفاده از انرژی خورشیدی، در جهان شناخته شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.