سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
سایه خاموشی در مسیر عرضه محصولات فولادی
23 تیر 1400 - 13:45
شناسه : 15107
کارشناس بورس کالای ایران گفت: حدود ۲۳۷ میلیون دلار، زیانی است که قطعی برق به دلیل کاهش تولید شرکت‌های فولادی‌ بر این صنعت تحمیل کرده است.
ارسال توسط : منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی بیات منش کارشناس بورس کالای ایران در خصوص توقف فعالیت صنعت فولاد با توجه به شرایط برقی کشور، اظهار داشت: بحث کاهش زمان فعالیت صنایع فولادی به دلایل محدویت‌های ایجاد شده به مراتب تاثیر خود را بر جنبه‌های مختلف خواهد گذاشت. لذا امروز که معاملات فولادی‌ها را در بورس کالا داشته‌ایم، تنها چند عرضه محدود بیشتر وجود نداشت که متعلق به ورق‌های گالوانیزه جی بود. در بخش شمش فولادی نیز به طور به عدم عرضه مواجه بود.

وی افزود: بر اساس آماری از گروه محققان، تقریبا حدود ۲۳۷ میلیون دلار، زیانی است که قطعی برق به دلیل کاهش تولید شرکت های فولادی‌ بر این صنعت تحمیل کرده است.

کارشناس بورس کالای ایران، گفت: یکی از دلایل عدم عرضه شمش فولادی‌ها امروز در بورس کالای ایران، همین محدودیت‌های برقی موجود بوده است. شمش فولادی شرکت کاوه جنوب کیش با ۹۰ درصد افت تولید هفتگی، فولاد چادرملو که به عنوان عرضه‌کننده بیلت شناخته می‌شود با ۱۰۰ درصد و شمش فولاد سیرجان با ۱۰۰ درصد افت تولید هفتگی مواجه شده‌اند. این آمار و ارقام در مجموع نشان دهنده تاثیر این محدودیت‌ها بر این صنعت بود.

بیات منش در پایان خاطرنشان کرد: فولاد جزو صنایع مادر محسوب می‌شود بنابراین بسیار واضح است که اگر صنایع مادر دچار مشکل شود صنایع دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما شاید با یک تاخیر زمانی و با توجه به عواملی مانند ذخیره کالایی، ممکن است این تاثیر درجات مختلفی داشته باشد، اما بالاخره اثر خود را می گذارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.