چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سرمایه‌داران، نگران به قیمت طلا
18 اردیبهشت 1401 - 17:40
شناسه : 27481
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در هفته گذشته، برای سومین هفته متوالی کاهش پیدا کرد، اما با این حال عواملی وجود دارد که می‌تواند قیمت این فلز گران‌بها را افزایش دهد.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، قیمت طلا طی هفته گذشته، افت ۱.۶ درصدی را تجربه کرد، اما با این حال در روز جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه، رشد اندکی را از خود نشان داد و در نهایت با عدد یک هزار و ۸۸۳ دلار بسته شد.

مهم‌ترین عاملی که طی هفته گذشته بر روی قیمت طلا تاثیر گذاشت، برگزاری جلسه کمیته فدرال رزرو بود که در این جلسه، نرخ بهره به میزان ۵۰ واحد پایه افزایش یافت، اما احتمال افزایش ۷۵ واحدی را رد کرد که باعث رشد بازار طلا شد. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که این مسیر فدرال رزرو در افزایش نرخ‌های بهره، می‌تواند باعث شود تا اقتصاد آمریکا بسیار زودتر از پیش‌بینی‌ها، وارد رکود شده و این موضوع نگرانی‌های بسیاری را برانگیخته است.

سیاست‌های فدرال رزرو، باعث شد تا ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح خود طی ۲۰ سال گذشته رسیده و بازده اوراق قرضه دولتی نیز افزایش یابد که به عنوان مهم‌ترین باد مخالف برای طلا عمل می‌کند.

به گفته تحلیلگران، سرمایه‌گذاران در حال حرکت به سمت نگهداری از دلار هستند و به همین دلیل است که شاهد ریزش در بازارهای مختلف از جمله طلا و بازار سهام هستیم. طلا در هفته آینده باید در محدوده یک هزار و ۹۰۰ تا یک هزار و ۹۲۰ دلار قرار بگیرد و در غیر این صورت، به سمت حمایت خود در عدد یک هزار و ۸۵۰ دلار حرکت خواهد کرد که افت از آن، می‌تواند قیمت طلا را به یک هزار و ۸۰۰ دلار برساند.

شایان ذکر است که طی هفته پیش رو، مهم‌ترین عاملی که بر روی قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت، داده‌های اقتصادی خواهد بود که مهم‌ترین داده در هفته آتی، شاخص تورم ایالات متحده خواهد بود که می‌تواند بر روی قیمت طلا تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.