پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ایمیدرو در طرح‌های زیربنایی معدنی چهارمحال‌وبختیاری
24 خرداد 1402 - 9:34
شناسه : 34376
مدیر طرح‌های زیربنایی ایمیدرو گفت: در حال حاضر این سازمان در استان چهارمحال و بختیاری، چهار طرح زیربنایی در دست مطالعه و اجرا دارد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، منصور هنردوست در سفر به استان چهارمحال‌وبختیاری و نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی این سازمان، بیان کرد: ایمیدرو در این استان چهار طرح از جمله راه دسترسی به معدن جونقان، راه دسترسی به معدن کژدمی، راه دسترسی به معادن سنگ لاشه شهرکرد و راه دسترسی به معادن لغدم شهرستان سامان را در دست مطالعه دارد.

وی ادامه داد: پبش‌بینی می‌شود با تامین اعتباری که انجام شده است، امسال راه دسترسی معدن جونقان و کژدمی به پایان برسد و مراحل اجرایی این دو طرح از سال آینده آغاز شود.

مدیر طرح‌های زیربنایی ایمیدرو تصریح کرد: این سازمان همچنین یک طرح زیربنایی شامل ایجاد راه دسترسی به طول ۱۱ کیلومتر به معادن باباحیدر شهرستان فارسان در دست اجرا دارد که تکمیل این طرح به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت.

هنردوست عنوان کرد: یکی از مشکلات در راستای اجرای طرح‌های زیربنایی حوزه معدن در این استان و سایر مناطق دیگر، وجود معارض‌ است که همین موضوع سبب شد تا اجرای راه دسترسی معدن باباحیدر با تاخیر و کندی روبه‌رو شود اما این معارضات برطرف و روند کار سرعت گرفته است.

در استان چهارمحال‌وبختیاری ۱۵۲ معدن وجود دارد که از این تعداد، ۱۳۴ معدن فعال است و از آن هشت ماده معدنی شامل سنگ تزئینی، ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه، سیلیس، خاک‌ نسوز و دولومیت استخراج می‌شود. در حال حاضر یک هزار و ۴۹ نفر در معادن استان مشغول کار هستند. همچنین در سال گذشته بیش از پنج میلیون تن ماده معدنی از این معادن استخراج شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.