چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری در معادن آهن هرمزگان جهشی مثبت است
11 بهمن 1399 - 11:20
شناسه : 5973
استاندار هرمزگان روز جمعه و طبق برنامه جمعه سفرها و در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بخش فین بندرعباس سفر کرد و طرح‌ها و مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی این بخش و همچنین مسایل و درخواست‌های مردم این منطقه را مورد بررسی قرار داد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، این سفر یک روزه با هدف حضور در جمع مردم و بازدید و بررسی و رفع موانع شرکت‌های معدنی سنگ‌آهن آک کهور و طرح توسعه تولید کنستانتره آهن در این منطقه انجام شد.
شرکت آک کهور سالانه ۳۵۰هزارتن سنگ‌آهن هماتیتی تولید می‌کند و تاکنون ۷میلیون تن ذخیره قطعی در این پهنه معدنی شناسایی شده و هم اکنون ۸۸ نفر به صورت مستقیم در این واحد معدنی مشغول به کار هستند.
یک سرمایه‌گذار خارجی نیز برای مشارکت در این طرح که تا کنون بیش از ۱۹۵میلیاردتومان در آن سرمایه‌گذاری صورت گرفته ،اعلام آمادگی کرده است.
در راستای بازدید استاندار هرمزگان از طرح‌های سرمایه‌گذاری در معادن بخش فین بندرعباس درباره اقدامات انجام شده افزود: از جمله این اقدام می‌توان به احداث کارخانه کنسانتره در منطقه رضوان بخش فین با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ریالی برای احداث این کارخانه اشاره کرد.
وی بیان داشت: در حال حاضر این طرح معدنی ۹۵ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم تا اسفندماه سال‌جاری خط تولید آن آماده افتتاح و راه‌اندازی شود.
استاندار هرمزگان ادامه داد: این مجموعه توانسته برای ۳۰۰ نفر ایجاد اشتغال کند که ۱۷۰ نفر از آن‌ها نیروهای بومی بخش فین هستند.
همتی، سرمایه‌گذاری‌ها در معادن بخش فین را مطلوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: این طرح‌ها از پیشرفت خوبی برخوردار هستند و مردم بخش فین نیز در اجرای آن‌ها همکاری مناسبی داشته‌اند.
وی یادآورشد: همچنین سرمایه‌گذاران طرح‌های معدنی کمک‌های اجتماعی خوبی در بخش فین انجام داده‌اند و با بهره‌برداری از این طرح‌ها ایفای نقش اجتماعی سرمایه‌گذاران در منطقه بسیار بیشتر خواهد شد.
فریدون همتی به ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در حوزه معادن هماتیت در هرمزگان اشاره کرد و گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها در راستای تکمیل چرخه فولادسازی در استان صورت گرفته است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.