جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری شرکت «Korea Zinc» برای احداث پالایشگاه نیکل
20 آذر 1402 - 15:00
شناسه : 36201
موسسه «Fastmarkets» اعلام کرد که قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک به ارزش 140 میلیون دلار میان شرکت «Korea Zinc» با شرکت «Trafigura» به جهت احداث پالایشگاه نیکل چندمنظوره منعقد شده است.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، در این پالایشگاه از یک فرایند متالورژی آبی‌حرارتی یکپارچه برای تولید طیف وسیعی از مواد اولیه از جمله نیکل مات و رسوب هیدروکسید مخلوط (MHP) استفاده خواهد شد. این پالایشگاه به وسیله شرکت «Korea Energy Materials»، تولیدکننده سولفات نیکل که در شهر اولسان کره‌جنوبی واقع شده است، احداث خواهد شد.

لازم به ذکر است که تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های فعال در این حوزه، تمایل به استفاده از رسوب هیدروکسید مخلوط به جای بریکت نیکل و نیکل مات پیدا کرده‌اند. در همین راستا، کره‌جنوبی یکی از معدود کشورهایی است که خارج از چین ظرفیت تبدیل رسوب هیدروکسید مخلوط را داراست.

با این حال، در حال حاضر تنها دو تولیدکننده سولفات نیکل در کره‌جنوبی حضور دارند که می‌توانند از رسوب هیدروکسید مخلوط به عنوان ماده اولیه برای تولید سولفات نیکل مورد استفاده در تولید باتری استفاده کنند. از طرفی، برخی از فعالان بازار همچنان نگران تاثیر زیست‌محیطی استفاده از رسوب هیدروکسید مخلوط هستند.

لازم به ذکر است که رسوب هیدروکسید مخلوط و نیکل مات، عمدتا با استفاده از سوخت‌های فسیلی به عنوان منبع انرژی در کشور اندونزی تولید می‌شوند و دی‌اکسید کربن زیادی را منتشر می‌کنند.

ارزیابی روزانه موسسه «Fastmarkets» برای رسوب هیدروکسید مخلوط نیکل با شرط تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر چین، ژاپن و کره‌جنوبی و تقبل هزینه ارسال توسط خریدار (cif)، قیمت ۱۳ هزار و ۳۰۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ دلار در هر تن در روز ۱۷ نوامبر ۲۰۲۳ را نشان داد که نسبت به قیمت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تا ۱۴ هزار دلار در هر تن ثبت شده در یک روز قبل از تاریخ مذکور اندکی کاهش یافت.

همچنین شاخص روزانه قابل فروش رسوب هیدروکسید مخلوط نیکل در بورس فلزات لندن، رقمی معادل ۷۶ تا ۷۹ درصد از هزینه تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر چین، ژاپن و کره‌جنوبی (cif) در روز ۱۷ نوامبر ۲۰۲۳ تعیین شد که نسبت به یک هفته قبل از این تاریخ تغییری را به ثبت نرساند.

به عنوان بخشی از این قرارداد، شرکت «Trafigura» سالانه ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار تن رسوب هیدروکسید مخلوط مورد نیاز شرکت «Korea Zinc» را تامین خواهد کرد.

یون بی چوی، مدیرعامل شرکت «Korea Zinc» بیان کرد: با روند رو به‌ رشد گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر، این شرکت متعهد است جایگاه خود را به عنوان پیشروترین پالایشگاه فلزات غیرآهنی در جهان در زمینه تولید نیکل مستحکم کند.

توافق صورت گرفته میان شرکت «Korea Zinc» و شرکت «Trafigura» پس از آن صورت گرفت که دو طرف در ماه نوامبر ۲۰۲۲، در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک برای احداث یک پروژه ذوب نیکل و پالایش سولفات با یکدیگر به مذاکره پرداختند.

موسسه «Fastmarkets» قیمت سولفات نیکل با شرط تحویل بر روی عرشه کشتی در بنادر ژاپن و کره‌جنوبی و تقبل هزینه ارسال توسط خریدار (cif) در روز جمعه ۱۷ نوامبر ۲۰۲۳ را حدود چهار هزار و ۷۰ دلار در هر تن ارزیابی کرد. همچنین قیمت سولفات نیکل در روز هشتم سپتامبر امسال، حدود چهار هزار و ۸۸۱ دلار و ۴۷ سنت در هر تن کاهش را به ثبت رساند.

روند نزولی قیمت سولفات نیکل طی دو ماه گذشته

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.