دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری معدنی پیشران توسعه جغتای
14 بهمن 1399 - 12:55
شناسه : 6261
سرپرست صنعت، معدن و تجارت جغتای مطرح کرد: سرپرست صنعت، معدن و تجارت جغتای گفت: شهرستان جغتای با بهره‌مندی از ذخایر کرومیت، مس و سیلیس یکی از مناطق معدن‌خیز خراسان رضوی است که سرمایه‌گذاری در این بخش مسیر توسعه آن را شتاب می‌بخشد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

یکی از چالش‌های بخش معدن در جغتای، خام‌فروشی فراورده‌های معدنی است که لزوم سرمایه‌گذاری در بخش فراوری صنایع معدنی را به وجود می‌آورد.

کارخانه فروکروم جغتای یکی از واحدهای صنعتی مهم این شهرستان است که فروکروم پرکربن در صنایع ریخته‌گری و فولادهای آلیاژی سخت و مقاوم در برابر حرارت، ضد زنگ و نیز در صنایع آبکاری، عملیات حرارتی و تیغه‌های برش کاربرد دارد.
در کنار کارخانه فروکروم جغتای، ساخت کارخانه ۵ هزار تنی فروسیلیس جغتای نیز آغاز شده که احداث این واحدهای فراوری علاوه بر درآمدزایی به رونق اشتغال و اقتصاد منطقه کمک می‌کند.

جغتای پتانسیل خوبی در بخش مس دارد

هادی چوپانی، سرپرست صنعت، معدن و تجارت جغتای با اشاره به اینکه شهرستان جغتای از جمله مناطق مهم معدنی خراسان رضوی به شمار می‌رود، اظهار داشت: این منطقه علاوه بر دارا بودن پتانسیل مناسب در بخش مس، با بهره‌مندی از ذخایر کرومیت و سیلیس، چشم‌انداز روشنی برای توسعه منطقه جغتای ترسیم کرده است.

وی افزود: طی نشستی با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان خراسان رضوی و مسئولان مرتبط با این بخش، مشکلات مربوط به جذب سرمایه‌گذار و موانع اکتشاف مس در منطقه راه چمن جغتای مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن، شرکت ملی صنایع مس ایران به زودی فعالیت خود را در این منطقه آغاز خواهد کرد.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت جغتای گفت: براساس مطالعات انجام شده، شهرستان جغتای از پتانسیل بالایی در بخش معدنی (مس) برخوردار است که با آغاز فعالیت در این بخش علاوه بر اشتغالزایی، تحول مناسبی در جغتای به وجود خواهد آمد.

چوپانی ادامه داد: عمده معادن شهرستان جغتای تاکنون در زمینه استخراج کرومیت فعال بوده‌اند که با پیگیری‌های انجام شده شاهد تحول عظیمی در زمینه استخراج مس در شهرستان خواهیم بود.

۲۷ فقره جواز تاسیس و توسعه صنعتی در جغتای صادر شده است

سرپرست صنعت، معدن و تجارت جغتای گفت: طی سال جاری ۲۷ فقره جواز تاسیس و توسعه صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری افزون بر یک هزار میلیارد ریال در این شهرستان صادر شده است که با اجرای آن‌ها، بالغ بر ۵۴۱ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد می‌شود.

چوپانی بیان کرد: از ابتدای امسال ۲ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با میزان سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد و ۵۴۷ میلیون ریال به ثمر نشسته است.

۲۶ طرح تفاهم‌نامه اقتصادی در جغتای در دست اجراست

مرتضی محبی‌فر، فرماندار جغتای عنوان کرد: ۲۶ طرح دارای تفاهم‌نامه اقتصادی و فرهنگی در این شهرستان در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی در دست اجراست.

وی افزود: به منظور اجرای طرح‌های مزبور، افزون بر ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته که با بهره‌برداری از آن‌ها، یک هزار و ۶۱۱ شغل در شهرستان فراهم می‌شود.

فرماندار جغتای تصریح کرد: ۷ معین اقتصادی و فرهنگی در شهرستان جغتای فعالیت دارند که تا کنون ۴۸ فعالیت اقتصادی با هزینه ۳۱ میلیارد ریال و اشتغال ۱۵۴ نفر به وسیله این معین‌ها به بهره‌برداری رسیده است. محبی‌فر گفت: در همین راستا ۲۷ فعالیت فرهنگی از سوی معین‌های اقتصادی شهرستان جغتای با هزینه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اجرایی شده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.