چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد ریالی در بخش معدن آذربایجان‌غربی
18 مهر 1400 - 10:44
شناسه : 18904
معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۵۰۳ معدن در استان گفت: حجم سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در این معادن، چهار هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پریسا عابدپور معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: ذخیره قطعی این معادن نیز به یک میلیون و ۱۳۸ هزارتن می‌رسد. در همین راستا ۶۸ ماده معدنی در کشور شناسایی شده است که ۵۱ نوع آن یعنی ۷۵ درصد از کل کشور در این استان وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر برای بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم در بخش معدن استان اشتغال فراهم شده است. همچنین معادن به عنوان پیشران اقتصادی در هر کشوری مطرح بوده و باتوجه به گستردگی مواد معدنی و وجود ذخایر با ارزش در سطح استان، سرمایه‌گذاری در این بخش طی سال‌های آینده رشد اقتصادی درخشانی را برای آذربایجان خواهد داشت.

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در پایان خاطرنشان کرد: عمده مواد معدنی دارای کاربرد در صنایعی شامل ساختمانی، آرایشی، بهداشتی، فولاد و نفت است. علاوه بر این صنایع تبدیلی استان نیز در بخش‌های فراوری و استحصال طلا، سنگ تزئینی، تولید سیمان، آهک و گچ و صنعت تولید پودرهای میکرونیزه فعال هستند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.