چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سرنوشت نفت در بازار‌های جهانی چه خواهد شد؟
16 مرداد 1402 - 17:01
شناسه : 35398
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه 16 مرداد ماه تحت تاثیر ادامه کاهش تولید عربستان و روسیه، نزدیک به بالاترین رکورد خود از اواسط ماه آپریل قرار گرفت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۸۶ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه و بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی صعود کردند که طولانی‌ترین روند صعودی از ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ تا ژانویه سال ۲۰۲۲ بود.

سورو سارکار، تحلیلگر انرژی بانک دی بی اس، بیان کرد: این خوش‌بینی مطابق با انتظارات برای نیمه دوم سال قوی‌تر برای نفت در مقایسه با نیمه اول است اما بر این باوریم که روند صعودی بیشتر قیمت‌ها ممکن است محدود و قیمت نفت برای مدتی در حدود ۸۵ دلار در هر بشکه تحکیم شود زیرا نگرانی‌هایی نسبت به روند احیای اقتصاد چین و تردیدهایی در این باره وجود دارد که عربستان و روسیه تا چه مدتی به کاهش تولید و صادرات خود ادامه خواهند داد.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر، از انتظارات برای نزدیک شدن به زمان پایان روند تحکیم سیاست پولی آمریکا، کاهش عرضه اوپک پلاس و امیدواری به تدابیر محرک مالی چین و بهبود تقاضا برای نفت در این کشور، پشتیبانی شده است.

عربستان سعودی پنج‌شنبه گذشته، تمدید کاهش داوطلبانه تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر را اعلام کرد. تولید این کشور در ماه سپتامبر حدود ۹ میلیون بشکه در روز خواهد بود. روسیه هم صادرات نفت خود را به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر، کاهش می‌دهد. همچنین هفته گذشته یک کشتی جنگی روسیه در حمله یک پهپاد اوکراینی در پایگاه نیروی دریایی در نووراسییسک، به شدت آسیب دید. این بندر که ۲ درصد از صادرات نفت روسیه را مدیریت می‌کند، فعالیت‌های خود را از سرگرفته است.

هم‌سو با تمدید کاهش اضافی تولید عربستان سعودی در ماه سپتامبر، شرکت آرامکوی سعودی روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که قیمت گریدهای نفتی خود برای فروش به آسیا در ماه سپتامبر افزایش پیدا خواهد کرد.

تینا تنگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس عنوان کرد: تدابیر محرک مالی چین و دورنمای اقتصادی بهبودیافته آمریکا از قیمت نفت پشتیبانی می‌کنند اما قیمت نفت به مقاومت کوتاه‌مدت که نزدیک به اوج قیمت ماه آپریل قرار دارد، نزدیک می‌شود. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار اقتصادی جدید چین در هفته جاری برای ارزیابی اشتهای چین جهت تدابیر محرک مالی به منظور پشتیبانی از رشد اقتصاد این کشور هستند.

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز جمعه چهارم آگوست اعلام کرد که تعداد دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته برای هشتمین هفته متوالی کاهش یافت و با چهار حلقه کاهش، به ۵۲۵ حلقه رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.