چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سقوط آزاد طلا
11 خرداد 1401 - 16:50
شناسه : 28605
قیمت طلا امروز چهارشنبه 11 خرداد ماه، در حالی که افزایش بازدهی خزانه‌داری و تقویت دلار آمریکا به کاهش تقاضا برای شمش با قیمت دلار ادامه داد، به پایین‌ترین حد طی دو هفته اخیر رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا با ۲.۶ درصد کاهش به یک هزار و ۸۳۴ دلار و ۸۰ سنت و بهای طلا در معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۴ درصد کاهش به یک هزار و ۸۳۵ دلار و ۸۰ سنت رسید. شاخص دلار پس از افزایش روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد ماه، ثابت ماند و شمش را برای خریداران سایر ارزها گران‌تر کرد.

شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات ‌متحده افزایش یافت و جذابیت طلای با بازده صفر را کم کرد. قیمت طلا در جلسه قبل حدود یک درصد افت یافت و دومین ماه متوالی کاهش در ماه می را ثبت کرد.

جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد ماه، با جروم پاول رییس فدرال رزرو دیدار و درباره تورم تاریخی گفت‌وگو کرد. شمش به عنوان پوششی در برابر تورم تلقی می‌شود، اما افزایش نرخ بهره کوتاه‌مدت توسط فدرال رزرو آمریکا برای مقابله با افزایش هزینه‌ها، هزینه فرصت نگهداری آن را افزایش می‌دهد.

لازم به ذکر است که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده و از ۱۰۶۹.۸۱ تن در روز جمعه ۶ خرداد ماه به ۱۰۶۸.۳۶ تن در روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد ماه رسید. در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱ دلار و دو سنت را ثبت کرد و پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۶۳ دلار و ۴۸ سنت رسید، در حالی که پالادیم با ۰.۱ درصد افت به دو هزار دلار و ۷۹ سنت معامله شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.