یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت ×
سقوط تاریخی قیمت کبالت
15 آبان 1402 - 14:53
شناسه : 35914
در پی اشباع عرضه و کاهش تقاضای بازارهای جهانی برای فلز کبالت، ریزش قیمت این فلز صنعتی رکوردی جدید بر جای گذاشت.
ارسال توسط : منبع : بازار
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، گفته می‌شود با کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی در چین و اروپا که کبالت نقش مهمی در ساخت و تامین باتری‌های آن‌ها دارد، هم‌اکنون قیمت کبالت با ریزشی سنگین مواجه شده است. از سوی دیگر، حرکت صنعت باتری‌سازی به سمت باتری‌های عاری از کبالت نیز تاثیری جدی بر روی بازار این فلز بر جای گذاشته است.

از کبالت در ساخت کاتدهای بسیاری از باتری‌های لیتیومی و صنایع پتروشیمی استفاده می‌شود؛ حال آنکه در صورت کاهش تقاضا برای این نوع باتری‌ها، بازار کبالت نیز آینده مشخصی نخواهد داشت.

بزرگ‌ترین معادن کبالت جهان در جمهوری دموکراتیک کنگو قرار دارد؛ جایی که زندگی اکثر مردم به کار در معادن این فلز و صادرات آن وابسته است اما هم‌اکنون شرکت‌های واسطه چینی که طی سال‌های گذشته بزرگ‌ترین خریدار کبالت کنگو بوده‌اند، علاقه چندانی به خرید این فلز از خود نشان نمی‌دهند.

تاکنون گزارش‌های متعددی در خصوص ورشکستگی شرکت‌های باتری‌سازی در چین که طی سال‌های اخیر به امید رونق این بازار تاسیس شده بودند، منتشر شده است.

همچنین سیر قیمت باتری‌های لیتیومی ساخت چین نیز علی‌رغم تورم شکل گرفته در این کشور، روندی معکوس و منفی داشته و بسیاری از تولیدکنندگان معتقدند که درآمد حاصل از فروش این باتری‌ها، کفاف هزینه تولید و قیمت تمام شده آن را هم نمی‌دهد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.