چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سقوط قیمت طلا در راه است
13 شهریور 1401 - 15:05
شناسه : 31496
علی‌رغم رشد 20 دلاری قیمت طلا، افزایش ارزش دلار و بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، قیمت این فلز گران‌بها را در اوایل هفته جاری به زیر یک هزار و 700 دلار در هر اونس رساند.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، ادوارد مویا تحلیلگر بازار ارشد «OANDA» بیان کرد: طلا در حال تبدیل‌ شدن به یک کیسه بوکس است زیرا افزایش بازدهی خزانه‌داری، تجارت شاه دلار را جوان کرده و این خبر بدی برای طلا بوده است. تا زمانی که حرکت بالاتر با بازده اوراق قرضه جهانی به پایان نرسد، مهلتی برای طلا پیش‌بینی نمی‌شود.

مایکل پیرس، اقتصاددان ارشد آمریکایی کپیتال اکونومیکس عنوان کرد: افزایش ۳۱۵ هزار نفری در حقوق و دستمزد غیر کشاورزی ایالات‌ متحده و افزایش نرخ بیکاری به ۳.۷ درصد، نشان‌‌دهنده افزایش کمتر ۵۰ واحدی نرخ در مقابل افزایش ۷۵ واحدی مورد انتظار بازارها است.

وی افزود: داده‌ها نشان می‌دهد که شرایط بازار کار به طور قابل‌ توجهی در حال کند شدن است که ما انتظار داریم در سال‌های آینده به رشد اقتصادی ضعیف‌تر کمک کند. با کاهش شرایط بازار کار که به فشارهای ضعیف‌تر دستمزدها نیز کمک می‌کند، به عقب راندن اخیر فدرال رزرو منجر خواهد شد. دلار در پاسخ به داده‌ها عقب‌نشینی کرد و فضا را برای صعود طلا فراهم کرد. با این حال، تحلیلگران بسیار محتاط هستند.

نتایج بررسی‌ها نشان داده است که ابهامات زیادی وجود دارد و اگر یک هزار و ۶۸۰ دلار نتواند ثابت بماند، طلا ممکن است سقوط کند.

تحلیگران اظهار کردند که اگر دلار آمریکا همچنان بالا باقی بماند و سطح یک هزار و ۶۸۰ دلار در هر اونس به نزولی برسد، باعث کاهش  به یک هزار و ۵۵۰ دلار در هر اونس خواهد شد.

اگر پایین‌ترین قیمت طلا در کوتاه‌مدت نتواند حفظ شود و ما به یک هزار و ۶۷۸ دلار کاهش پیدا کنیم، طلا می‌تواند به پایین‌ترین سطح یعنی یک هزار و ۶۲۵ دلار و سپس یک هزار و ۴۸۴ دلار عقب‌نشینی کند. طلا باید بین یک هزار و ۶۷۰ تا یک هزار و ۶۸۰ دلار باقی بماند. اگر این‌ چنین نباشد، به سطوح پایین‌تر کاهش پیدا خواهد کرد.

تحلیلگران هشدار دادند که این امکان وجود دارد که طلا سیر نزولی بیشتری را طی کند. نمودارهای بلندمدت نشان می‌دهد که یک هزار و ۷۰۰ دلار، سطح حمایتی خوبی است. اگر آن را حذف کنیم، باید شروع به بررسی یک هزار و ۶۰۰ دلار کنیم و اگر به زیر یک هزار و ۶۹۵ دلار باشد، نگرانی از کاهش ۱۰۰ دلاری دیگر وجود دارد.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.