جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
سند راهبردی صنعت طلا و جواهر کشور تدوین شد
12 آذر 1402 - 16:34
شناسه : 36071
با تاکید بر تسهیل صادرات طلا، معاون صنایع عمومی وزیر صمت با اشاره به رونمایی از سند راهبردی صنعت طلا و جواهر در استان خراسان رضوی گفت: واردات را تسهیل کرده و ۱۳ تن طلا وارد کشور شد، بنابراین نباید نگران صادرات یک تن طلا از کشور باشیم.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، محمدمهدی برادران بیان کرد: این سند هم به وضعیت صنعت اشاره کرده و هم هدف‌گذاری بسیار جهشی دارد؛ در حوزه تولید در افق سال ۱۴۰۷، میزان ۱۰ برابری را هدف‌گذاری کرده‌ایم که ۵۰۰ تن تولید است.

وی اضافه کرد: در حوزه صادرات، افق ۵۰ برابری یعنی صادرات ۵۰ تن و در حوزه اشتغال افق ۱۰۰ هزار نفری یعنی رسیدن به ۵۰۰ هزار اشتغال را هدف‌گذاری کرده‌ایم. ما پای این اهداف هستیم تا محقق شود و تحقق آن‌ها با رفع موانع قطعی است. اگر عزم ما جزم باشد، می‌توانیم به این اهداف برسیم که موجب اشتغال، صادرات، تولید، درآمد و ارزش افزوده بیشتر می‌شود.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت با بیان اینکه ما در حوزه طلا هنوز اول راه هستیم، گفت: از نظر فرهنگی، حساسیت خاصی روی صادرات طلا داریم و اگر خبری منتشر شود که یک تن طلا از کشور صادر شده، به‌ عنوان خبری منفی از آن یاد می‌شود که این فرهنگ باید اصلاح شود.

برادران ادامه داد: برای تسهیل صادرات باید حساسیت‌های بی‌مورد و نگاه‌های سلیقه‌ای را کم کنیم؛ ما ابتدا واردات را تسهیل کردیم که ۱۳ تن طلا وارد کشور شد.

وی عنوان کرد: تمام فعل و انفعال ما همین است و تمام جلسات، نمایشگاه‌ها و آموزش‌ها برگزار می‌شوند که صادرات و واردات تسهیل شود. بر اساس مصوبه هیئت دولت، تعرفه گمرکی واردات طلا صفر است؛ یعنی هر فردی قصد دارد شمش طلا به کشور وارد کند، مجاز است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت خاطرنشان کرد: همه باید نگاه فرهنگی خود را تغییر دهند؛ همان‌ طور که صادرات فولاد حساسیت ندارد، صادرات طلا نیز نباید حساسیت داشته باشد. همان‌ طور که شفافیت فولاد حساس نیست، شفافیت طلا نیز نباید حساس باشد؛ ما دچار حساسیت فرهنگی و تاریخی نسبت به مخفی‌سازی برخی اطلاعات هستیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.