جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت ×
سنگ‌آهن بهترین ماه معاملاتی در سال ۲۰۲۳ را ثبت کرد
11 تیر 1402 - 15:54
شناسه : 34710
معاملات آتی سنگ‌آهن با وجود برخی مقاطع کاهش قیمت در معاملات طول ماه، روز 9 تیر ماه و در آخرین روز معاملاتی هفته و ماه، بهترین ماه معاملاتی خود را در سال ۲۰۲۳ به پایان برد.
ارسال توسط : منبع : ایمپاسکو
پ
پ

 به گزارش «فلزات‌نیوز»، این در حالی است که امید می‌رفت چین بسته‌های محرک بیشتری برای حمایت از جهش اقتصادی پس از رفع محدودیت‌های کووید ۱۹ در نظر بگیرد.

بر اساس این گزارش، بررسی‌های رسمی نشان داد که فعالیت کارخانه تولیدکننده برتر فولاد چین برای سومین ماه متوالی در ماه ژوئن کاهش یافت و ضعف در سایر بخش‌ها عمیق‌تر شد؛ در این میان فشار بر پکن برای تقویت رشد در میان تقاضای متزلزل مشتریان افزایش یافت.

پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ‌آهن در ماه سپتامبر در بوس کالای دالیان چین، معاملات روزانه را با ۰.۷ درصد کاهش، به ۸۲۲.۵۰ یوان (۱۱۳.۳۵ دلار) در هر تن پایان داد؛ هرچند که همچنان با حدود ۱۷ درصد افزایش، در مسیر رسیدن به بزرگ‌ترین رشد ماهانه خود در هفت ماه گذشته بود.

در بورس سنگاپور، تمرکزها بر قراردادهای ماه آگوست معطوف است و بر همین اساس قیمت سنگ‌آهن ۱.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۹.۷۰ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت سنگ‌آهن در ماه ژوئن، ۱۴ درصد افزایش یافته و به سمت بزرگ‌ترین رشد ماهانه خود در سال جاری می‌رود اما در سه ماهه دوم حدود ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

طبق داده‌های شرکت مشاوره استیل هوم «SteelHome»، قیمت‌های نقطه‌ای سنگ‌آهن محدود به چین نیز در این ماه به دلیل بهبود افزایش یافته است؛ به طوری که بر اساس داده‌های این شرکت مشاوره‌ای، سنگ‌آهن با عیار ۶۲ درصد به قیمت ۱۱۶ دلار در هر تن در روز پنج‌شنبه ۲۹ ژوئن معامله شد.

تحلیلگران هواتای فیوچرز در یادداشتی عنوان کردند: معاملات سنگ‌آهن در حال حاضر در شرایط خوبی قرار دارد، تولید آهن مذاب اخیرا (با حمایت از قیمت‌ها) همراه با عرضه ناکافی ضایعات فولاد، به افزایش خود ادامه داده است.

این تحلیلگران در یادداشت خود تاکید کردند: تجار باید به ارائه سیاست‌های مرتبط‌تر برای احیای اقتصاد و گسترش مصرف توجه کنند. تا شرایط روند بهبودی خود را ادامه دهد.

با افزایش قیمت سنگ‌آهن، سایر ملزومات تولید فولاد از جمله زغال‌سنگ کک‌شو و کک در بورس دالیان به ترتیب ۲.۲ و ۲ درصد افزایش یافتند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.