پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت ×
سهام آسیا روی مدار لغزش
23 فروردین 1401 - 18:51
شناسه : 26557
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سهام آسیا امروز سه‌شنبه 23 فروردین ماه 1401، دارای نوسان بود ولی قیمت دلار روی نقطه ثبات خود باقی ماند؛ چراکه بازارها به دلیل انتظار انتشار داده‌های کلیدی تورم ایالات ‌متحده نگران هستند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سهام آسیا روز نوسانی را پشت سر گذاشت؛ به گونه‌ای که گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه یعنی ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۳ درصد کاهش یافت و سهام آمریکا با کاهش خفیف روبه‌رو شد.

ارز ژاپن بیشترین ضرر را در برابر دلار متحمل شد؛ به نحوی که «ین» طی یک شبانه‌روز به ۱۲۵ دلار و ۷۷ سنت رسید که بالاترین میزان از ماه ژوئن ۲۰۱۵ بود. یورو نیز با ۰.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۶ دلار و ۹ سنت رسید.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی کردند که شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا (CPI) در روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۸.۴ درصد افزایش داشته باشد.

همچنین اقتصاددانان بانک نات وست مارکتز (NatWest Markets)، جهش ماهانه ۱.۱ درصدی در رقم اصلی تورم را پیش‌بینی کرده‌اند که بزرگ‌ترین رشد ماهانه از ماه ژوئن ۲۰۰۸ خواهد بود.

بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری در مقایسه با بسته شدن ۲.۷۸۲ درصدی آن در ایالات ‌متحده در روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، به ۲.۸۱۰۷ درصد افزایش یافت و بازده دو ساله که با انتظارات معامله‌گران برای افزایش نرخ‌های صندوق فدرال رزرو افزایش می‌یابد، به ۲.۵۲۴۲ درصد رسید.

شایان ذکر است که سهام اروپا با کاهش یک درصدی شروع به کار کرد. نفت خام آمریکا ۰.۸۵ درصد افزایش یافت و به ۹۵ دلار و ۹ سنت به ازای هر بشکه رسید و قیمت هر بشکه نفت برنت نیز در کانال قیمتی ۹۹ دلار و ۱۸ سنت قرار گرفت. هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۹۵۱ دلار و ۴۵ سنت معامله شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.