چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سهم کرمان از حقوق دولتی معادن برگشت داده شود
20 شهریور 1401 - 18:09
شناسه : 31663
استاندار کرمان گفت: بیش از یک هزار میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن باید به استان برگشت داده شود و تا زمانی که سهم استان برنگردد، هیچ حقوق دولتی از معادن نباید وصول شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، محمد مهدی فداکار در نشست کارگروه اشتغال استان کرمان، بیان کرد: نامه‌ای مبنی بر پرداخت سهم ۱۵ درصد حقوق دولتی استان کرمان در همین ۶ ماه ابتدای سال به رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال خواهد شد و تا زمانی که این درصد از محل حقوق دولتی به استان بازنگردد، هیچ فشاری به معادن نیاورید و هیچ مبلغی را پیگیری نکنید. تاکنون بارها از پرداخت نشدن سهم حقوق دولتی معادن در استان کرمان انتقاد شده است.

وی همچنین با اشاره به اخذ مالیات سنگین از استان کرمان در سال جاری، تصریح کرد: با توجه به بلایی که از این جهت سر استان آمده است، امسال باید همت داشته باشیم و پول دولت را وصول کنیم و دیگر مازادی برای بازگشت باقی نمی‌ماند.

استاندار کرمان در ادامه عنوان کرد: تعهد دستگاه‌ها در حوزه اشتغال نباید رها شود و حتما این موضوع را پیگیری می‌کنیم. البته عددهای تعهدات اشتغال نیز باید منطقی باشد تا دستگاه‌ها به تعهد خود عمل کنند.

فداکار تصریح کرد: باید اجرای طر‌ح‌های اشتغال‌زایی را رصد کنیم تا این طرح‌ها به انحراف نروند و دچار چالش نشوند.

وی مطرح کرد: اگر منابع مالی مربوط به این استان از بانک‌های خارج از کرمان به داخل بیاید، به حل مسائل استان بسیار کمک می‌شود.

استاندار کرمان یادآور شد: قرار بر این شده است که مدیران استان هفتگی به شهرستان‌ها سفر و مشکلات و مسائل را از نزدیک بررسی کنند.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.