سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت ×
سیستان و بلوچستان در آینده نزدیک قطب معدنی کشور خواهد شد
04 اسفند 1400 - 11:46
شناسه : 24966
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در جریان برگزاری دهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران گفت: استان سیستان و بلوچستان، در آینده نزدیک به قطب مس، طلا و آنتیموان تبدیل می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرعلی طاهرزاده مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در جریان برگزاری دهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران (در دانشگاه زاهدان)، اظهار داشت: یکی از معادن ارزشمند استان سیستان و بلوچستان، معدن مس و طلای جانجا است که حدود یک میلیارد تن ذخیره دارد. لذا پیش‌بینی می‌شود با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در گام نخست، حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی در این استان ایجاد شود و با راه‌اندازی این معدن، ۶۰ میلیون تن عملیات خاکی در این معدن صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شرکت ایمپاسکو به عنوان بازوی اجرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است، افزود: ایمپاسکو عملیات اکتشافی گسترده‌ای در ۲۲ استان در قالب ۳۲ پهنه به وسعت۱۱۰ هزار کیلومتر مربع در دست انجام دارد که از این میزان، حدود ۲۰ هزار کیلومتر مربع در قالب پهنه‌های اکتشافی در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

شناسایی ۳٫۲ میلیارد تن ذخایر معدنی توسط ایمپاسکو

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اکتشافی این شرکت در سطح کشور، گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون، حدود ۵۰۰ هزار متر حفاری انجام شده که توانسته‌ایم ۳٫۲ میلیارد تن ذخایر معدنی برجا با ارزشی معادل برآورد هفت میلیارد دلار شناسایی کنیم.

طاهرزاده در پایان با اشاره به نقش ارزآوری مواد معدنی خاطرنشان کرد: هشت میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در سال گذشته به بخش معدن و صنایع معدنی اختصاص یافت. در همین راستا در حال حاضر ایران، رتبه هشتم جهان به لحاظ ذخایر آهن، رتبه هفتم از نظر ذخایر مس و رتبه ششم به لحاظ ذخایر روی را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.