چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سیمیدکو مشتاق به توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه سنگان است
03 مهر 1402 - 12:21
شناسه : 35866
عضو هیئت مدیره سیمیدکو مطرح کرد: در جلسه هم‌اندیشی سرمایه‌گذاران پهنه صنعتی و معدنی سنگان که با حضور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در مجتمع سنگ آهن سنگان برگزار شد، عضو هیئت مدیره سیمیدکو بر انگیزه بالای سیمیدکو جهت افزایش سرمایه‌گذاری در سنگان و راهبری سایر پروژه‌های این پهنه معدنی تاکید کرد.
ارسال توسط : منبع : شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، در این نشست محمدرضا پاکباز ضمن خیرمقدم به معاون وزیر صمت و هیئت همراه، بیان کرد: سیمیدکو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران این پهنه صنعتی و معدنی، همچنان مشتاق به سرمایه‌گذاری بیشتر و جدی‌تر در این منطقه بوده و طرح توسعه خود را با هدف تبدیل ۲٫۵ به پنج میلیون تن تولید در هر دو محصول کنسانتره و گندله با جدیت دنبال خواهد کرد.

وی، راه برون‌رفت از مشکلات فعلی سرمایه‌گذاران در منطقه معدنی سنگان را تشکیل کنسرسیومی متشکل از سرمایه‌گذاران برای استخراج سنگ دانست و افزود:
عمده مشکلات سرمایه‌گذاران در این منطقه، به تامین و استخراج سنگ مرتبط است و سیمیدکو با حمایت فولاد خوزستان و همراهی سایر سرمایه‌گذاران، آمادگی کامل برای حضور و نقش‌آفرینی در این کنسرسیوم دارد.

عضو هیئت مدیره سیمیدکو، راهبری و نظارت ایمیدرو بر این کنسرسیوم برای توسعه متوازن سرمایه‌گذاری و تقویت فعالیت‌های اقتصادی شرق کشور را امری ضروری دانست و بر اهمیت نقش ایمیدرو در این زمینه تاکید کرد.

پاکباز تصریح کرد: شرکت فولاد خوزستان به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ و کلیدی در کشور به عنوان سهام‌دار عمده سیمیدکو نیز با نگاه توسعه متوازن منطقه‌ای و تقویت زیرساخت‌های موجود در شرق کشور، نقش ویژه‌ای در پیشرفت طرح‌های توسعه این شرکت داشته است.

وی، اقدامات سیمیدکو در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و محیط زیست را کم‌نظیر دانست و خاطرنشان کرد: این شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن و چند ماه جلوتر از برنامه پیش‌‎بینی شده توانست در سال ۱۴۰۰، از بزرگ‌ترین پروژه زیست‌محیطی این منطقه یعنی طرح فیلتراسیون و آبگیری از باطله خود با ظرفیت بازچرخانی بیش از دو میلیون مترمعکب آب در سال بهره‌برداری کند و بلافاصله عملیات اجرایی دومین طرح زیست‌محیطی خود در شهر خواف با هدف تامین آب مصرفی کارخانجات خود را آغاز کرد.

عضو هیئت مدیره سیمیدکو سرعت پیشرفت پروژه شبکه جمع آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب خواف را قابل قبول دانست و مطرح کرد: هم‌‎زمان با بهره‌برداری از این طرح عظیم زیست‌محیطی و با فائق آمدن بر مشکلات تامین آب و با توجه به نگاه منبع محور این شرکت در حوزه آب و انرژی، سیمیدکو آمادگی مشارکت و راهبری سایر پروژه‌های موجود در منطقه با حمایت گروه تخصصی فولاد خوزستان را دارد.

پاکباز با ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت‌های سیمیدکو در پهنه صنعتی و معدنی سنگان و شهرستان خواف و تقدیر از تلاش‌های مدیرعامل این شرکت، اظهار داشت:
کارنامه سیمیدکو در تمام جنبه‌های فعالیت خود در منطقه سنگان و شهرستان خواف، روشن و درخشان است و تعامل و همراهی دوجانبه این مجموعه با مجتمع سنگ‌آهن سنگان، نیازمند حمایت و همراهی همه‌جانبه ایمیدور در تقویت طرح‌های توسعه و تولید است.

محمدرضا موثقی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه با اشاره به راهگشا بودن پیشنهادات و راهکارهای مطرح شده سیمیدکو، اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، توجه به محیط زیست و آب و انرژی را قابل تقدیر دانست.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.