سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
شاخص بورس یک هزار واحد ریخت
21 شهریور 1401 - 18:35
شناسه : 31714
شاخص کل بازار بورس پس از پایان معاملات امروز دوشنبه 21 شهریور ماه، یک هزار و 803 واحد افت کرد و به عدد یک میلیون 388 هزار واحد رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، شاخص هم‌وزن با ۵۴۲ واحد کاهش، به ۴۰۲ هزار و ۴۸۲ واحد و شاخص قیمت با ۳۲۴ واحد افت، به ۲۴۰ هزار و ۷۴۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۴۸۷ واحد و شاخص بازار دوم، ۶ هزار و ۹۹ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۶۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان با ۹۸۶ واحد، پتروشیمی نوری با ۱۴۵ واحد، فولاد خوزستان فخوز با ۱۲۱ واحد، ایران‌خودرو با ۱۲۰ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۱۰۶ واحد و پارس فولاد سزوار با ۱۰۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل، معنی و صنعتی گل‌گهر با ۹۰۳ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۹۰ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با ۳۷۹ واحد، گسترش سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی پتروشیمی خلیج فارس با ۲۹۰ واحد، توسعه معدنی و صنعتی صبانور با ۲۱۳ واحد و بانک پاسارگاد با ۲۰۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، ایران‌خودرو، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، سیمان کردستان، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و انتقال داده‌های آسیا تک در نمادهای پرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۳۲ میلیون و ۹۵۴ هزار برگه سهم به ارزش دو هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز دوشنبه ۲۱ شهریور ماه، بیش از ۶۷ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۷۵۵ واحد رسید.

در این بازار، بیش از سه میلیارد و ۹۲۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۴۶ هزار و ۹۹۲ نوبت بود.

پلیمر آریا ساسول، تولید برق عسلویه مپنا، تجلی توسعه معادن و فلزات، پالایش نفت شیراز، فرآورده‌های غذایی و قند چهرمحال، کلر پارس و ریل‌پرداز نوآفرین با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری صبا تامین، سنگ‌آهن گهرزمین، تولید نیروی برق دماوند، بیمه پاسارگاد، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، بهمن دیزل تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.