چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
شاخص بورس ۱۵ هزار واحد رشد داشت
31 مرداد 1400 - 14:41
شناسه : 16493
براساس گزارش‌های منتشر شده، شاخص کل در بازار بورس روز یکشنبه ۳۱ مرداد ماه، ۱۵ هزار و ۵۵۵ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در معاملات امروز بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۰۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۱ هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال دادوستد شد. همچنین شاخص کل هم‌وزن با هفت هزار و ۷۰۷ واحد افزایش به ۴۳۶ هزار و ۲۵ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با چهار هزار و ۸۶۵ واحد رشد به ۲۷۵ هزار و ۲۴۸ واحد رسید. شاخص بازار اول ۱۴ هزار و ۱۸۴ واحد و شاخص بازار دوم ۲۲ هزار و ۶۵۷ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۱۰۲ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۹۳۳ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۸۰۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۸۰۳ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۷۰۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۶۸۱ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با ۶۲۲ واحد، بانک ملت (وبلمت) با ۵۵۶ واحد، بانک تجرات (وتجارت) با ۵۴۰ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۵۲۵ واحد، فراوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۵۱۷ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۵۰۶ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس گذاشتند.

در مقابل سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۱۳ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۴۹۳ واحد، س. سهام عدالت استان خراسان رضوی (وسرضوی) با ۲۸۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۴۹ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۹۳ واحد، سرمایه‌گذاری صدرتامین (تاصیکو) با ۱۹۲ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری استان خوزستان (وسخوز) با ۱۴۰ واحد شرایط نامساعدی را برای بورس به ارمغان آوردند.

برپایه این گزارش، امروز نماد سپید ماکیان (سپید)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، فولادمبارکه اصفهان (فولاد) و پالایش نفت تهران (شپنا) جزو نمادهای پُرتراکنش بودند. در این راستا گروه خودرو نیز طی معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و با سه میلیارد و ۷۶۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال دادوستد در این گروه صورت گرفت.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۱۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۱ هزار و ۸۷۶ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار سه میلیارد و ۹۱۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۰۸ هزار و ۵۰۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد پتروشیمی مارون (مارون)،  پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا)، نفت پاسارگاد (شپاس)،‌ پالایش نفت لاوان (شاوان) و بیمه سامان (بساما) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند. همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، سنگ‌آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)،‌ صنعتی دوده فام (شصدف) و بیمه تجارت نو (بنو) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.