سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
شاخص کل بورس صعود کرد
10 مرداد 1400 - 15:46
شناسه : 15688
براساس گزارش‌های منتشر شده شاخص کل در بازار بورس روز یکشنبه ۱۰ مرداد ماه 1400، هشت هزار و ۷۸۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، برپایه معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۹۹۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل هم‌وزن با یک هزار و ۱۶۹ واحد افزایش به ۴۰۲ هزار و ۸۹ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۷۳۹ واحد رشد به ۲۵۴ هزار و ۱۰۸ واحد رسید. شاخص بازار اول چهار هزار و ۹۰۶ واحد و شاخص بازار دوم ۲۲ هزار و ۴۷۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با دو هزار و ۵۳۰ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۵۸۱ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۷۱۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۶۲۱ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۵۶۰ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۴۱۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۸۱ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۳۲۲ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۰۰ واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با ۲۸۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس گذاشتند.

در مقابل پالایش نفت تهران (شتران) با ۴۱۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان رضوی (وسرضوی) با ۳۴۳ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۳۴۳ واحد، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۰۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۶۷ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲۳۶ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حشکتی) با ۲۳۲ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۱۸۴ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۵۶ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، امروز نماد ملی صنایع مس ایران (فملی)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو) و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) جزو نمادهای پُرتراکنش بودند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۵۶ میلیون و ۷۳۱ هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۶۳ واحد افزایش و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۹۵۷ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار یک میلیارد و ۷۹۱ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۳ هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، فرابورس ایران (فرابورس)، گروه سرمایه میراث فرهنگی (سمگا)، صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا)، گروه توسعه ملی مهر آیندگان (ومهان)، بیمه سامان (بساما) و بیمه دی (ودی) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، سنگ‌آهن گهرزمین (کگهر)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور) و  پالایش نفت شیراز (شراز) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.