چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
شاهکار صنعت فولاد به بهره‌برداری رسید
18 آبان 1400 - 16:26
شناسه : 20286
امروز سه‌شنبه 18 آبان‌ماه 1400 بهره‌برداری از پروژه فولادسازی شرکت فولاد بوتیای ایرانیان که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ میدکو است، در ارتباط تصویری با مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و رییس هیت‌مدیره میدکو، علی‌اصغر پورمند مدیرعامل میدکو، محمدرضا خسروی راد مدیرعامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان، جمعی از مدیران و دیگر عوامل و دست‌اندرکاران پروژه آغاز شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی میدکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد که از طریق ارتباط تصویری در این مراسم سخنرانی کردند به نقش بسزای این مجموعه در اقتصاد ملی اشاره کرد و اظهار داشت: خدا را شاکریم که توفیق به ثمر رساندن یک مجموعه بسیار ارزشمند در اقتصاد ملی را عنایت کرد، این توفیق بزرگ را به ملت شریف ایران و مقام معظم رهبری که همگی برای طول عمر با عزت ایشان دعا می‌کنیم تبریک ویژه عرض مینمایم، همچنین به محضر حضرت آقا امام زمان (عج) که صاحب ملک تمام دنیای توحیدی هستند عرض سلام و ادب و احترام دارم و این توفیق را  به ایشان نیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، همچنین از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی قدردانی نمودند.

وی افزود: امروز جشن بزرگی برای صنعت کشور محسوب می‌شود؛ چراکه توانستیم کم‌تر از سه سال شاهد بهره‌برداری از یک پروژه شاهکار در صنعت باشیم. لذا این پروژه را که به نام نامی حضرت رسول اکرم(ص) مزین است را با ذکر صلوات بر ایشان و خاندان مطهرشان آغاز می‌کنیم.

پاسارگاد و توسعه ملی حامی پروژه فولاد بوتیا

علی‌اصغر پورمند مدیرعامل شرکت میدکو طی سخنانی در این مراسم، گفت: بنده به عنوان کوچک‌ترین عضو معدنچیان در کشور برخود لازم می‌دانم که از بانک پاسارگاد و صندوق توسعه ملی به جهت حمایت‌های مالی، تشکر و قدردانی نمایم.

نگاهی به روند پروژه‌های بوتیا

در ابتدای این مراسم نیز محمدرضا خسروی راد مدیرعامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان گزارشی از روند اجرای پروژه ارائه فرمودند، ارائه کرد که در ادامه می‌خوانید:

در سال ۱۳۹۲ اقدامات اولیه در خصوص طراحی و ساخت پروژه فولاد بوتیا همزمان با گندله‌سازی انجام شد، در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۷ با قراردادهایی توفیق عملیات میدانی پیدا کردیم، در سال ۱۳۹۸ با حمایت صندوق توسعه ملی پروژه فولاد بوتیا جان تازه‌ای گرفت و امروز ۱۸ آبان‌ماه تولید تجاری فولاد بوتیا را خواهیم داشت. همچنین فولاد بوتیا ۵ پروژه کلان دارد که در این میان پروژه گندله‌سازی بوتیا از سال ۱۳۹۶ در مدار تولید قرار گرفت و پروژه فولاد نیز امروز شاهد بهره‌برداری آن بودیم.

کارخانه فولادسازی بوتیای ایرانیان با ظرفیت تولید سالیانه ۵٫۱ میلیون تن شمش فولادی بعد از کارخانه گندله‌سازی ۵٫۲ میلیون تنی دومین واحد به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون دو پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ۴۵۰ مگاوات و کارخانه احیا مستقیم به ظرفیت دو میلیون تن در سال در حال تکمیل است.

کارخانه فولادسازی بوتیای ایرانیان قابلیت تولید انواع بیلت، بلوم، بیم بلنک و راند را دارا است که با شروع به کار این واحد، ظرفیت تولید شمش فولاد در هلدینگ مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) به ۲٫۴ میلیون تن در سال رسید.

همچنین پیش از این پروژه، کارخانه‌های فولاد زرند ایرانیان و فولاد سیرجان ایرانیان به مدار تولید وارد شده بودند، در حال حاضر این شرکت علاوه بر تولید هشت میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن، ۵٫۷ میلیون تن گندله سنگ‌آهن، یک میلیون تن آهن‌اسفنجی تولید می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.