سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
شرکت تامین‌سرمایه‌کیمیا مجوز فعالیت گرفت
14 اسفند 1401 - 11:22
شناسه : 34011
مهرداد فرح‌آبادی، مدیرعامل شرکت تامین‌سرمایه‌کیمیا، از اخذ مجوز فعالیت این شرکت از سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، مهرداد فرح‌آبادی با اعلام این خبرافزود، در اسفندماه سال گذشته موافقت اصولی از سازمان بورس اخذ شد. همچنین مجوز عرضه عمومی در شهریورماه و متعاقبا مجوز پذیره‌نویسی عمومی از اداره ثبت شرکتها در مهرماه دریافت شد.
وی ادامه داد: بلافاصله اقدامات لازم آغاز شد و سوم آبان‌ماه سال جاری پذیره‌نویسی انجام گرفت و ۴۰درصد از سهام شرکت در فرابورس عرضه و ۸۰۰میلیارد تومان از بازار سرمایه به عنوان پذیره‌نویسی اولیه تامین شد.
فرح‌آبادی با بیان اینکه موسسین مبلغ  ۱۲۰۰میلیارد تومان را که تعهد کرده بودند، به صورت نقدی پرداخت کردند، تصریح کرد: بدین‌ترتیب جمعا سرمایه اسمی شرکت بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان است.
وی تعداد سهام‌داران شرکت تامین‌سرمایه را نزدیک به ۱۸۰هزار نفر برشمرد و افزود: با تلاش‌های صورت‌گرفته توانستیم به عنوان دوازدهمین شرکت تامین‌سرمایه، مجوز خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ نموده و در بازار فرابورس کشور نیز پذیرش شویم.
مدیرعامل شرکت تامین‌سرمایه‌کیمیا بیان کرد: پس از انجام اقدامات پذیره‌نویسی اواخر آبان‌ماه مجمع موسس برگزار شد و اساسنامه و موارد لازم به تصویب مجمع موسس رسید‌.
وی ادامه داد:  تایید هیئت‌مدیره به تصویب مجمع موسس و سپس به تایید سازمان بورس رسید و بعد از آن اقدام برای اخذ مجوز فعالیت صورت گرفت و زیرساخت‌های لازم فراهم شد.
فرح‌آبادی در ادامه گفت: در اواسط آذرماه در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و شرکت رسماً تأسیس و به عنوان شخصیت حقوقی به بازار سرمایه معرفی شد.
وی در رابطه با زمان عرضه سهام این شرکت توضیح داد:  بر اساس قوانینی که وجود دارد باید بعد از اخذ مجوز فعالیت بر اساس الزامات سازمان شرکت‌ها صورت‌های مالی در سامانه کدال افشا کنند و بعد از آن عملکرد خودشان را در حوزه درآمدی و اخذ مجوزها را به بازار منعکس کنند. پس از آن با توجه به مقررات و سیاست‌های سازمان بورس امکان باز شدن نماد و معامله شدن سهم در بازار سرمایه وجود دارد. 
وی گفت: این شرکت به عنوان نخستین تامین سرمایه تخصصی در حوزه معدن و صنایع معدنی پا به عرصه ظهور گذاشته و ۶۰درصد سهامش به شرکت ملی مس تعلق دارد و از حمایت‌های خوب این مجموعه برخوردار است.‌
دکتر فرح‌‎آبادی تاکید کرد: قرار نیست حوزه‌های درآمدی خود را محدود به فلز مس کنیم، لذا به سایر فلزات هم ورود پیدا خواهیم کرد. در گام اول بسیاری از پروژه‌ها برای ارزیابی از سوی شرکت ملی مس به شرکت تامین‌سرمایه‌کیمیا داده شد.
وی با بیان اینکه ۳ مسئله را به طور مشخص در دستور کار داریم، عنوان کرد: تمرکز بر صندوق‌های کالایی و راه‌اندازی صندوق کاتد مس برای ۳هزار تن کاتد، انتشار اوراق سلف موازی استاندارد را به صورت ریالی و ارزی و راه‌اندازی ۲ شرکت پروژه برای شرکت مس را به طور اخص در دستور کار داریم.‌
وی شناخته‌شدن به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین تامین‌سرمایه در بازار سرمایه کشور را هدف اصلی شرکت تامین‌سرمایه‌مس عنوان کرد و افزود: بحث افزایش سرمایه‌ثبتی، دیگر هدفی است که معین شده است ۲هزار میلیارد تومان سرمایه‌ثبتی را با توجه به شرایط خوبی که فراهم کرده است درآینده  به ۴هزار و ۵۰۰میلیارد تومان برسانیم.
وی گفت: در حوزه ابزارهای مالی نوین، تجهیزات نهادهای مالی، راه‌اندازی صندوق‌ها و تامین منابع لازم برای شرکت مس و صنایع معدنی برنامه‌هایی داریم که در آینده اعلام خواهیم کرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.